τρεις αυτοπροσωπογραφίες

IMG_8953

αυτοπροσωπογραφία σε ΡΕ#      –   ακρυλικό σε καμβά (25χ35)

 

 

 

IMG_8954

αυτοπροσωπογραφία σε βροχερή κλίμακα    –  ακρυλικό σε καμβά (25χ35)

 

IMG_8955

αυτοπροσωπογραφία με ψωλάρμενο   –  ακρυλικό σε καμβά (25χ35)

13 Σχόλια (+add yours?)

  1. Χρήστος
    Απρ. 12, 2014 @ 22:04:09

    Ωραίος ρε! Αυτή η ελευθερία στην απόδοση του έργου, δεν είναι μαγική; Πιο πολύ από τα 3 μου αρέσει το 3ο. Όχι πως και τα άλλα 2 δεν μου αρέσουν, αλλά αφού έχω δικαίωμα επιλογής… χαχαχα…
    Αυτό που έχει ο άι Βασίλης στο σκούφο, τι είναι; Το πουτσοδρέπανο;

  2. σολωμάντζαρος
    Απρ. 13, 2014 @ 00:16:40

    #Χρήστος
    Ελευθερία; Ποια ελευθερία; Αν ήμουν ένας ελεύθερος άνθρωπος ούτε θα ζωγράφιζα ούτε θα έγραφα. Ούτε στην απόδοση υπάρχει ελευθερία. Έγιναν και τα τρία μέσα σε μισή ώρα κάτω από αφόρητη πίεση. Δεν βλέπω καμία μαγεία. Η μαγεία έχει και το στοιχείο της τελετουργίας. Το πεντο ζάλη ήταν μαγεία γιατί είχε διαδρομή. Αυτά ήταν ακαριαία.
    Είναι κάτι στιγμές που κάνεις ότι μπορείς. Όποιος μπορεί να σκοτώσει, σκοτώνει, όποιος μπορεί να ζωγραφίσει, ζωγραφίζει (σα να σκοτώνει).
    Τέλος πάντων , τα χουμε πει πολλές φορές αυτά. Τα έργα είναι αυτόνομα και άσχετα με τα κίνητρα του δημιουργού.
    Το τρίτο σου άρεσε περισσότερο ως εικαστικό ή λόγω τίτλου;
    Ναι πουτσοδρέπανο είναι. Ξεκίνησα πριν 22 χρόνια με το μπυροδρέπανο κι έφτασα τώρα στο πουτσοδρέπανο. Φαίνεται έχω κάποιο σοβαρό θέμα με το σφυρί και τις σημασίες του.
    Μη με ρωτήσεις για τον αη Βασίλη γιατί δεν ξέρω ακόμα. Πρέπει κι εγώ να ρωτήσω τον ψυχαναλυτή μου (μόλις τον βρω)

  3. σολωμάντζαρος
    Απρ. 13, 2014 @ 00:30:33

    #Χρήστος 2
    Χα!
    Μετά που σου έγραψα το σχόλιο ξανακοίταξα τις αυτοπροσωπογραφίες και παρατήρησα κάτι που μου είχε διαφύγει κατά τη ΄»μαγική» στιγμή της «ελεύθερης» δημιουργίας: το δωράκι που κουβαλάει ο αη Βασίλης στην πλάτη του θυμίζει έντονα Χριστό που κουβαλάει τον σταυρό. Ο αη Βασίλης είναι κολλάζ από μια χριστουγεννιάτικη κάρτα που την βρήκα μπροστά μου , πήρα ένα ψαλίδι και τυχαία την έκοψα. Την κόλλησα στο έργο δίχως να ξέρω το γιατί το κάνω(του έβαλα και τσιμπούκι!).
    Βρες μου έναν καλό ψυχαναλυτή ή ψυχαναλύτρια και θα λυθούν ολονών οι απορίες.

  4. chrismos
    Απρ. 13, 2014 @ 10:10:58

    Εκνευρισμός, θυμός, αυτοματαίωση, αυτοακύρωση και πολύ «δηθενιά».
    Επιτηδευμένη προσπάθεια συγκάλυψης συσσωρευμένων αρνητικών συναισθημάτων και έλλειψη αυθορμητισμού, συνδυασμένη με κακώς νούμενη αυτοσαρκαστική διάθεση. Εξαναγκασμένη (από ποιον άραγε;) απώθηση του ήδη συγκεχυμένου θρησκευτικού συναισθήματος (σταγόνες αίματος στο «θείο» βλέμμα του πρώτου πίνακα εν είδει «Πάτερ, τι με εγκατέλειπες;», σταυρός και τσιμπούκι στον αη Βασίλη) και αυτοτιμωρητική – αυτοπεριοριστική διάθεση στο 2ο πίνακα, με τις σταγόνες της βροχής να παραπέμπουν στης «φυλακής τα σίδερα».
    Ειδικά ο τρίτος πίνακας θα μπορούσε να είναι ένα πραγματικά υπέροχο έργο, αν δεν το είχες ακυρώσει από κείνο το άστοχο και αντιαισθητικό «ψωλάρμενο» (λούμπεν χαριτωμενιά) και το επίσης άστοχο (αν και αυτοβιογραφικής διάθεσης) κολάζ.

    Όμως ο χρόνος μας έληξε. Θα σε ξαναδώ την άλλη βδομάδα, την ίδια ώρα. Τώρα σήκω από το ανάκλιντρο, άφησε στο γραφείο μου 40 ευρώ(*) και βγαίνοντας πες στον επόμενο να περάσει.

    (*) Πρόκειται για φιλική τιμή, αφού ταυτόχρονα ψυχαναλύομαι και γω, για τους ίδιους ή για παραπλήσιους λόγους. Είς τραβώ συν ο …Γιαλομ ή στραβά ψωλαρμενίζουμε.
    Ύβριν Γιάλομ

  5. σολωμάντζαρος
    Απρ. 13, 2014 @ 21:48:41

    #chrismos
    Γιατρέ μου…
    Χαίρομαι που σου άρεσαν τόσο πολύ τα τρία μου
    έργα.
    Βάλε μόνο λίγο λάδι στους σουμιέδες του ανάκλιντρου γιατί πολύ τρίζουν
    και μας πήρανε χαμπάρι.
    Ως αss θανής επίσης χαίρομαι για την διαλεκτική σχέση που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της θεραπείας ( αμφοτέρων) αν και η τιμή είναι ολίγον τσουχτερή ακόμα και για φιλική. Τέλος πάντων όμως , λεφτά υπάρχουν δε θα τα χαλάσουμε εκεί.
    Αντιστέκομαι στον πειρασμό να απαντήσω στα της διαγνώσεώς σας, αλλά σε ένα σημείο θα απαντήσω διότι μπορεί να βοηθήσει στην εκατό έρωθεν αλληλοκατανόηση περί της ψυχικής μας δια ταραχής:
    Πιστεύετε πως με την παρούσα κατάκτηση της ζωγραφικής μου τεχνικής δεν θα μπορούσα να ζωγραφίσω ένα καθ όλα αισθητικόν έως και αισθητικότατο ψωλάρμενο; Φυσικά και το εν λόγω είναι αντιαισθητικό. Αλλά ακριβώς γι΄αυτο τον λόγο το έβαλα στο έργο!
    Σας τάπωσα το ξέρω, αλλά πληρώνω και κάτι παραπάνω για να ασχοληθείτε σοβαρότερα με την περίπτωσή μου και αφήστε τους άλλους σας πιλάτες. Δεν φωνάζω κανένα κατά την έξοδό μου.
    Υ.Γ. Πουτάνα τέγνη, τα πάντα εν επικοινωνία εποίησες!

    Υ.Γ 2. Πουτάνα επικοινωνία, τι θα ήσουν δίχως την τέγνη;

    Υ.Γ. 3 Σε μια βδομάδα από τούδε δεν ξέρω αν θα έχω χωνέψει ακόμα τον πασχαλινό αμνό και οι συνειρμοί μου θα είναι εξαναγκασμένοι. Οπότε, να το κάνουμε λίγο πριν (που θα,χω ρετάρει από τη νηστεία) ή λίγο μετά (που θα χω ρετάρει από τις σόδες);

  6. chrismos
    Απρ. 14, 2014 @ 09:56:30

    Αγαπητέ μ’ ούζο γράφε,
    Χάνοι στην ψυχραιμία σου, κάτι που προφανώς οφείλεται στο χαμηλό επίπεδο
    χοληστερίνης και στην υπερκατανάλωση τσαγιού «Nestea», λόγω σκληρίζ’ νηστείας.

    ΣΕΒ(αστοί) η θρησκευτική σου προσήλωση σε κλήμα κατ’ Άνοιξης
    περιττήν κορύφωσην του «θείου δράματος», μα ως …έμπυρος αγιογράφος
    οφειλες να έχεις πληρέστερη γνώση της Ιστορίας των Θρησκειών.

    Προ STOP are on δεν συνταγογραφώ σκληρή φαρμακευτική αγωγή,
    (υπερύψωσή σου κρίνεται ελεγχόμενη), παρά μόνο δύο ήπια σιροπάκια:
    Ένα για να καλύψεις το προχτεσινό Σάββατο του Λαζάρου κι ένα για τη χτεσινή
    Κυριακή των Βαΐων.
    (Συνιστάται η λήψη τους μετά Hall, Listerin, UHU γεύματος τρις ημερησίως,
    δηλ. 3 κουταλάκια του γλυκού, εκτός αν διαθέτεις μόνο ένα κουταλάκι,
    οπότε το πλένεις και το ξαναχρησιμοποιείς.)
    Oh ya!…Τρως!
    (Καθότι συνεπής γιατρός, θα ‘μαι κοντά σου όταν με θες)

    ΥΓ. Ισημερινοί έκτακτοι συνεδρία μας δεν χρεώνεται. Άφησε ό,τι ψιλά θέλεις
    για τη ΜΚΟ μας: «Ιερά κείμενα για τη διαιώνιση της θρησκευτικής αποβλάκωσης»
    (αστική κερδοσκοπική εταιρία με έδρα το Φανάρι του Διογένη’ς Παλας)

  7. theogrocer
    Απρ. 15, 2014 @ 01:04:53

    Απώλητη ή δονεί να σας διαβάζει κανίς!
    Και μένα η τρίτη αυτοπροσωπογραφία μου άρεσε και seem φόνο με τον Chrismos σ’ Όσσα λέει γι’ αυτή.
    Αφήνοντας τα περί τον AIWA silly όμως, δια piss τόνο πως μιλάτε μ’ όνο για το σφυρί και προσπερνάτε την εμμονική σταθερότητα προς το δρεπάνι! Τις κατά ψίχα να λύσει ην εαυτή;

  8. σολωμάντζαρος
    Απρ. 18, 2014 @ 23:33:37

    #chrismos
    θενκς ε λοττο κτορ
    για τις συντα γιές.
    Πήρα τα φάρμα κα , αλλά δεν ξέρω αν θα έχουν αποτέλεσμα.
    Πάντως … κανένας δεν μ΄έκανε ν΄ αποφασίσω αν θα παραμείνω τυφλός κι ας με φώναξες «Σεμπαστιαν»

    #ΤΕΟ
    Από «ρο» πως θα ήταν και να μας ακούει κανείς!
    Κι εμένα μου αρέσει η 3η αυτοπροσωπογραφία και συμφωνώ κι εγώ με τον chrismos. Αλλά εδώ το θέμα μου δεν ήταν η τέγνη καθαυτή .
    Έπεσα στη λούμπα να βγάλω τα σώψυχά μου στη φόρα. Σα να κοινοποίησα το προσωπικό μου ημερολόγιο. Αυτό είν όλο. Το μέσο (ίντερνετ) προσφέρεται για τέτοιες ακροβασίες.
    Δεν το μετάνιωσα πάντως. Όλα είναι διαλεκτική. Πάρε δώσε δηλαδή.

  9. σολωμάντζαρος
    Απρ. 18, 2014 @ 23:38:44

    #ΠΡΟς ΟΛΟΥς

    Πριν 2-3 μέρες πέρασε από το εργαστήριο ο φίλος μου ο Αντώνης και τις είδε τις αυτοπροσωπογραφίες. Ο Αντώνης είναι ψυχίατρος, με μεγάλη ιστορία. Του είπα και για τους εδώ διαλόγους και τον ρώτησα ευθέως να μου πει τη γνώμη του βλέποντας αυτά τα έργα.
    Βέβαια, ο Αντώνης (συγγνώμη φίλε) είναι μεγάλη κουφάλα και το στρίβει διαρκώς 20 χρόνια τώρα που τον ξέρω.
    Το μόνο που κατάλαβα απ΄ όσα ΔΕΝ μου είπε περί του θέματος, είναι πως δεν μου αξίζει – λέει – αυτός ο βυθός.

  10. faros
    Απρ. 19, 2014 @ 18:26:17

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !

  11. chrismos
    Απρ. 20, 2014 @ 00:13:05

    Χριστός Arrested!

  12. theogrocer
    Απρ. 20, 2014 @ 10:52:52

    Χριστός εξανέστη! Χριστός αν εστι…

  13. σολωμάντζαρος
    Απρ. 21, 2014 @ 00:04:07

    #faros
    χρόνια και ζαμάνια! Ωραία έκπληξη. Καλή ανάσταση.
    Αν και – μεταξύ μας – οι αναστάσεις δεν είναι και τόσο καλή φάση. Δημιουργούν άσχημα προηγούμενα και στο τέλος φοβάσαι να πεθάνεις

    #chrismos
    Arrested;
    Και πάλι μάγκας είναι. Θα τη σκαπουλάρει με τη βοήθειά μας (λίγη μαγειρίτσα, λίγο κοκορέτσι και τ΄αγόρι μου …)

    #theogrocer
    Και εξ ανέστη και εφτ ανέστη και όσες θες ανέστη (κι ας μη σε λεν Ανέστη)
    2000 χρόνια ανέστη. Αη στην ανάσταση πια! βαρέθηκα!

Σχολιάστε

