η γραμματική του σπιτιού

Το σπίτι
Όλοι ξέρουμε τι είναι
Γένος ουδέτερο
Μαζί με τα ντουβάρια
Πληθυντικός αριθμός
Στις εξαιρέσεις
Που επιβεβαιώνουν τον κανόνα
Ανήκει το «τσαρδί» ή και «τσαρδάκι»
Γένος αρσενικό
Δίχως πληθυντικό

Αν όμως στην ψυχή των ανθρώπων
Φτερουγίσει μια φλογισμένη καρδιά
Η γραμματική
Καίγεται σα χαρτοπόλεμος
Το σπίτι αλλάζει γένος
Και γίνεται «φωλιά» ή και «φωλίτσα»
Κι αν πεις «πάμε σπιτάκι μας;»
Το σπιτάκι είναι θηλυκό

Τέτοια σκεφτόμουν αργά τη νύχτα
Όπως γυρνούσα στους γύρω δρόμους
Όταν σε μια στροφή
Έπεσε απάνω μου ένα παιδί
Κάτι σα ρίγος με ανασήκωσε
Πως ήταν – λέει – το δικό μου παιδί
Όμως δεν ήταν

«Τι κάνεις έξω
Τέτοιαν ώρα
Τέτοιο καιρό;»
Του είπα
«Πήγαινε σπίτι σου»
«Δεν έχω σπίτι»
Μου είπε
«Και που μένεις;»
«Στο σπίτι των γονιών μου»

Με έκαψε η ματιά του
Φλογισμένοι άγγελοι
Με κοίταξαν ψυχρά
Πήρα να τρέχω να χαθώ
Γύρω στους γύρω δρόμους
Πήρα να τρέχω να χωθώ
Να πάω σπίτι

Το σπίτι μου
Όλοι ξέρουμε τι είναι
Το τραγουδούσαν και οι φλογισμένοι άγγελοι
Το σπίτι μου
Είναι ένα δωμάτιο
Στο σπίτι της γυναίκας μου

10 Σχόλια (+add yours?)

  1. xxxpoetry
    Ιαν. 17, 2013 @ 09:49:46

    προσωπικά θα το πάρω μεταφορικά, η γυναίκα μου είναι το σπίτι μου και μένω σ` ένα δωμάτιό της. και να το θαύμα της ποίησής σας για μένα.

  2. theogrocer
    Ιαν. 17, 2013 @ 15:26:54

    Εγώ το παίρνω αυτολεξεί και βλέπω μια θλιβερή πραγματικότητα για πάρα πολλούς…

  3. penny
    Ιαν. 18, 2013 @ 00:34:18

    Το σπίτι, όπως και κάθετι όταν μας δέχεται και μας φιλοξενεί το θεωρούμε θηλυκό:αγκαλιά, μήτρα, γυναίκα, μητέρα, γη…έτσι λένε, δεν ξέρω γιατί,είναι λένε η θηλυκή ενέργεια, το γιν νομίζω..(ωυχτερινό χαμόγελο)
    http://www.esoterica.gr/articles/symbols/yinyang/yinyang.htm

  4. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 18, 2013 @ 21:38:41

    xxxpoetry – theogrocer

    Όπως και να το πάρει κανείς, οι συγεκριμένοι στίχοι μάλλον εκπληρώνουν το σκοπό της ποίησης (και της τέχνης γενικά)
    Το δικό μας δηλαδή και παρ’ όλο που μιλάμε σε πρώτο πρόσωπο, να αφορά και τους άλλους. Να βρίσκει ο καθένας αυτό που τον αφορά.

    #πεννυ

    Σύμφωνοι
    Αλλά επιμένω πως το «τσαρδί» είναι αρσενικό και το σπίτι – των γονιών μου πχ – είναι ουδέτερο.

    Υ.Γ.
    Καλό είναι το Γιν και Γιανκ
    καλό είναι και το ΤΑΟ
    μα πιο καλό είναι το κρασί
    που πίνω και μεθάω

  5. chrismos
    Ιαν. 20, 2013 @ 00:04:03

    Γάτος στην ποίηση, μα όχι σπιτόγατος.
    Πώς τα καταφέρνεις;

  6. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 20, 2013 @ 13:35:30

    #chrismos
    E δεν είπαμε;
    Στην τελευαταία στροφή η απάντηση.

    (τελευταίως αποκτήσαμε και σκύλο)

  7. παρασκευή απόγευμα
    Ιαν. 28, 2013 @ 00:32:21

    ΠΑΡΑ πολυ μ αρεσει…!
    (συγγνωμη για την «ατονια», αλλα εχω αγνοια του κινητου μου!)

  8. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 29, 2013 @ 18:37:59

    #παρασκευή απόγευμα

    είθε η ατονία να είναι σύμπτωμα μόνο των λέξεων!
    σ΄ευχαριστώ.

  9. giagalaxidiakos
    Απρ. 18, 2013 @ 16:53:52

    γεια σου φίλε σολωμάντζαρε! αν δεν υπήρχαν οι γυναίκες δε θα υπήρχαν οι φωλιές. θα μέναμε σε δωμάτια χωρίς σπίτια.

  10. σολωμάντζαρος
    Απρ. 19, 2013 @ 11:12:45

    Γειά σου και σένα παλιομπλογκόφιλε! Χαθήκαμε.
    Μπορεί πάλι εξ΄αιτίας κάποιας γυναίκας να μένουμε σε δωμάτια δίχως σπίτια.

Σχολιάστε

