4 εποχές (βίντεο)

Ο πίνακας «4 εποχές» υπάρχει εδώ

Τότε τον είχα αναρτήσει σε «συνέχειες» , μία για κάθε εποχή με αντίστοιχο μουσικό κολλάζ

Τώρα προχώρησα παραπέρα το εγχείρημα κάνοντάς τον … βίντεο.

Δεν ξέρω αν είναι θεμιτή η «ανακατεύθυνση» τωνσυναισθημάτων που σου γεννά ένας πίνακας, ντύνοντάς τον με μουσική

Ο πειρασμός όμως ήταν μεγάλος.

21 Σχόλια (+add yours?)

  1. Φαίδρα Φις
    Ιαν. 04, 2011 @ 12:24:29

    τον πίνακα τον γνωρίζω από παλιά και μου αρέσει πολύ
    αλλά η αναπαραγωγή του βίντεο είναι αδύνατη-τουλάχιστον σε μένα-
    κι έτσι δεν μπορώ να τον δω «ντυμένο» με μουσική

    κρίμα…
    εκτός αν υπάρχει άλλος τρόπος

    θα πάω στο u tube
    ίσως έτσι είναι εφικτό

    καλή μέρα
    καλή χρονιά
    καλή αρχή σε όλα

  2. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 04, 2011 @ 12:43:00

    #φαίδρα φις
    Επίσης καλή χρονιά και
    καλή αρχή κι απ΄την αρχή με αναπτερωμένες ελπίδες

    Εμένα παίζει κανονικά το βίντεο στην ανάρτηση.
    Η μόνη περίπτωση να μη μπορείς να το δεις είναι να είσαι στη…
    Γερμανία!!!!!!
    Μου έβγαλε μύνημα πως λόγω πνευματικών δικαιομάτων , νομοθεσίας κλπ, κλπ στην Γερμανία δεν μπορούν να δουν αυτο το βίντεο.!

  3. Φαίδρα Φις
    Ιαν. 04, 2011 @ 13:45:04

    στην Ελλάδα είμαι ή έτσι νομίζω 🙂

    μπορείς να μου αφήσεις το λινκ για να το ψάξω στο u tube
    προσπάθησα και μόνη μου αλλά δεν φαίνεται πως υπάρχει

  4. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 04, 2011 @ 14:27:09

    #φαίδρα φις
    ΑΑ http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IlRNfPxTGgY ΑΑ

    Έβαλα το λινκ ανάμεσα σε ΑΑ γιατί αλλοιώς ξανάβγαζετην οθόνη
    Καλό επαναπατρισμό!!!

  5. Φαίδρα Φις
    Ιαν. 04, 2011 @ 14:59:10

    ασφαλώς!
    έτσι δηλώνεται και η ποιότητα… 🙂

    είναι πολύ ωραίο.μπράβο!
    και ανατρεπτικό

  6. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 04, 2011 @ 19:27:21

    #φαίδρα
    Τα καταφέραμε λοιπόν.


  7. Ιαν. 04, 2011 @ 21:22:14

    Το βίντεο έγινε αφορμή να «σταθεί» το μάτι μου στην κοπέλα με τα κόκκινα Και πιο συγκεκριμένα στα κόκκινα μποτίνια της και την στάση των ποδιών. Αυτή η λεπτομέρεια είναι (στα μάτια μου) ένα πίνακας από μόνη της.

    Καλή χρονιά Αλέξανδρε, πλούσια σε συναισθήματα (καλά) και υγεία για εσένα και τους αγαπημένους σου.

  8. theogrocer
    Ιαν. 04, 2011 @ 23:56:01

    Γνωστός ο πίνακας, μπράβο για τις μουσικές και τα τραγούδια που τον ντύνουν. Ευτυχώς οι φόβοι σου ως προς αυτό δεν επιβεβαιώθηκαν.

  9. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 05, 2011 @ 00:32:15

    #ΖΒ
    Και σε σένα καλή χρονιά.
    Χαθήκαμε ε;

    #theogrocer
    Οι φόβοι μου είναι μάλλον θεωρητικοί.
    Αλλά λέω να απολαύσουμε τώρα το αποτέλεσμα (όσοι τέλος πάντων το απολαμβάνουν) και τα θεωρητικά να τα συζητήσουμε άλλη ώρα
    (ίσως του χρόνου)

  10. κοκκινη κορδελα
    Ιαν. 05, 2011 @ 03:44:58

    φιλε μου να καταθεσω κι εγω ατοκα μια σκεψη λεξη. Πλεονασμος!
    τετοιο εργο δεν ζητα αναλυση…
    Ειναι η ιδια φαση με τα δικα μου ΄΄ΠΑΙΔΙΑ΄΄ και το ποιημα »ελευθερια ειναι». ομως να συμπληρωσω και τον αντιλογο των λογων μου. Κανεις ήσχεδον κανεις δεν θα το δει ετσι! Εκτος αν αποζητας την νεα δημιουργια με τα ηδη υπαρχοντα κομματια σου ή απλα την διαφημηση του εργου. Ξαναλεω για το τελος. Αυτο το εργο δεν εχει αναγκη απο τιποτα παραπανω. ακομα και σαν εικονα στο κομπιουτερ ειναι ενα αυτοτελες αριστουργημα. Ταπεινη μου σκεψη.

  11. κοκκινη κορδελα
    Ιαν. 05, 2011 @ 03:46:24

    υγ το κανεις δεν θα το δει ετσι εννοω ως πλεονασμο…..

  12. κοκκινη κορδελα
    Ιαν. 05, 2011 @ 03:49:44

    παραυτα ειναι εξαιρετικη ιδεα να φτιαξει κανεις βιντεο τις ζωγραφιες του για διαφημιστικους λόγους…ισως εχει καλυτερο αποτελεσμα απο το να κανει κανεις κι εκει τεχνη…Δεν ξερω, ειναι προσωπικη αποφαση…..

  13. Οδ.Ξένος
    Ιαν. 05, 2011 @ 07:03:47

    σύντεχνε,
    μεταφέρω κι εδώ την ήδη εκπεφρασμένη μου (σε σένα)
    άποψη για την βιντεοποίηση του πίνακα:

    Όταν είδα τη διάρκεια -πριν αρχίσει σχεδόν το βίντεο-
    το ψιλοφοβήθηκα. Δεν κατάλαβα όμως πώς πέρασαν
    τα 12 λεπτά. Σαν ταινία μικρού μήκους, οι μουσικές,
    οι στίχοι, οι εικόνες…
    Νόμιζα ότι θα με ενοχλούσε
    η μουσική επένδυση , κι ακόμα περισσότερο οι στίχοι.
    Απεναντίας, το εισέπραξα ως εξομολόγηση, ως «άνοιγμα»
    του καλλιτέχνη ή ως κατάθεση: να, έτσι νιώθω κι ένιωθα
    όταν εμπνεύστηκα, δημιούργησα και τώρα που τον
    «ξαναδιαβάζω». Θέλω να πω, και κατά κάποιο τρόπο
    σε συνέχεια της κουβέντας που είχαμε στις στάσεις,
    πως αντί το βίντεο να μου περιορίσει τον ορίζοντα της
    ανάγνωσης, αντίθετα τον διεύρυνε. Χωρίς να αναιρείται
    η αρχική μου ανάγνωση\αναδημιουργία του πίνακα.

    Καλημέρα

  14. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 05, 2011 @ 16:49:01

    #κόκκινη κορδέλα, # Οδ. Ξένος

    Σαν μια πρώτη απάντηση είναι το σχόλιο του Οδ. Ξενου.
    Διαφήμηση;
    Αν εννοείς να μαθευτεί για να πουληθεί σίγουρα όχι. Διότι κάπου στην πόλη σας βρίσκεται το έργο.
    Αν πάλι εννοείς να γίνει γνωστό ως έργο , ναι.
    Δεν το είδα όμως σε καμία περίπτωση έτσι.
    Πιο πολύ σαν παιχνίδι το είδα. Εξάλλου όταν παρουσίασα τον πίνακα εδώ, πριν κανα χρόνο, τον έβαλα σε 4 συνέχειες , μια για κάθε εποχή και υπήρχε ανάλογο μουσικό κολλάζ. Κάποια τραγούδια μάλιστα παρέμειναν και τώρα. Πιο πολύ σαν μια συνέχεια αυτού του αρχικού παιχνιδιού το είδα.
    Βάλε και που κατέβασα ένα καλο προγραμματάκι που φτιάχνει βίντεο…ε ήθελα να παίξω κι εγώ (έχω κι άλλες ατασθαλίες κατά νου)
    Πάντως μπορεί να δει κανείς δυο διαφορετικά πράγματα.
    Το ένα είναι ο πίνακας, νέτος σκέτος.
    Το άλλο – ξεχωριστό – ειναι το βιντεάκι.
    Κάποια πράγματα είναι ακόμα μπερδεμένα στο μυαλό μου. Σκοπεύω όμως να το κάνω και με άλλους πίνακες και ίσως ξεμπερδευτούν. Σκέφτομαι απο την άλλη «γιατί στις εκθέσεις οι πίνακες να εκτίθενται στη σιωπή;» . Στις δικές μου τουλάχιστον, πάντα κάνω μια μουσική επιλογή που παίζει. Αλλά θα μπορούσε ο κάθε πίνακας να συνοδεύεται κι απο ξεχωριστά μουσικά κομμάτια.
    Λέω τώρα…

  15. chrismos
    Ιαν. 05, 2011 @ 18:27:46

    Εξαιρετικό το βίντεο με κορυφαίες στιγμές, όπως:
    ~ Ο συγχρονισμός εικόνας και ήχου στο Child In Time(!!!)
    ~ Το αλωνάκι (Μ.Κωχ) στην απεικόνιση του θεριστή-αλωνάρη (καλοκαίρι)
    ~ Το «πέρασμα» στο φθινόπωρο =παρακμή-γιαγιά στο παράθυρο(!!!)
    ~ Η ασύλληπτη έμπνευση «ρωγμή του χρόνου» μετά την «παρέλαση» των εποχών
    κ.ά.
    Και σαν όπερα καις ανώτερα!

  16. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 05, 2011 @ 23:08:47

    #chrismos
    Όπως έγραψα και στο προηγούμενο απο σένα σχόλιό μου, το όλο εγχείρημα το είδα περισσοτερο σαν παιχνίδι , παρά σαν έργο τέχνης. Το έργο τέχνης έγινε και ακολουθεί το δρόμο του.
    Εδώ τώρα κάνω εγώ πρώτα μια άλλη ανάγνωση του έργου μου και καλώ κι όποιον θέλει να με ακολουθήσει.
    Το βασικό ήταν λοιπόν τα τραγούδια. Αλλά και το 90% της δουλειάς. Έκοβα κι έραβα τραγούδια 2 βδομάδες.
    Η ρωγμή του χρόνου μου ήρθε συνειρμικά μετά το τραγούδι του καθρέφτη του Μπαγιαντέρα: Σπασμένος καθρέφτης –> ρωγμή
    Θα μπορούσαν να είχαν επιλεχτεί άλλα τραγούδια.

    Τα καλλιτεχνικά πεδία παίζει!

  17. κοκκινη κορδελα
    Ιαν. 06, 2011 @ 16:09:26

    σολο μου παιξε…παιξε οσο θες κι οσο καθοδηγουν το πνευμα σου οι τεχνικες στις διαδρομες της ανοριακης τεχνης. Σιγουρα δεν εθεσα κανενα ερωτημα…και ειμαι σιγουρη πως στον καινουργιο δρομο που ανοιγεις θα βρεις το σωστο συνταιριασμα των 3 εταιροκλιτων κομματιων (μουσική, εικονα, λογος). Στην αρχη ειναι ενα παιχνιδι και στην συνεχεια ενας ακομα τροπος εκφρασης. Δεν υπαρχουν σταθερες τεχνικες να συνταιριαξουν αυτα τα τρια. Το μονο που υπαρχει και ειναι αρκετο ειναι η θεληση του καλλιτεχνη να βρισκει τον προσωπικο του κωδικα επικοινωνιας με το τελικο δημιουργημα και να τον ικανοποιει η αποτυπωμα του στο αποτελεσμα. Αλλο ενα ζητουμενο ειναι να βλεπει ο καλλιτεχνης ξεκαθαρα που θελει να καταληξει και τι θελει να πει. Οι αφηρημενες εννοιες εχουν πεθανει μαζι με την αφηρημενη τεχνη. Κατι σαν την »αυτογνωσια» βοηθαει πολυ…Καλη βολτα 🙂

  18. κοκκινη κορδελα
    Ιαν. 06, 2011 @ 16:23:31

    yg. to να φτιαξει κανεις ενα καινουργιο εργο τεχνης απο ενα ηδη υπαρχον εμπεριεχει καποιους κινδυνους. Η Εννοια του κολαζ εχει ακριβως τους ιδιους, που σημαινει οτι πρεπει να αποποιηθει το ήδη τελειωμενο του αποτελεσμα και να αναδομηθει….καποια στιγμη μου ειπες κ πολυ σωστα οτι δεν ειναι ο θεατης μεσα στο μυαλο του καλλιτεχνη και ισως δεν εχει τον χρονο ή την ορεξη να κατσει να παρακολουθησει τις διαδρομες αρα το »νεο εργο» αποζητα και νεοα ορια ή καινουργιους κωδικες αναγνωσης. Σιγουρα τον καλλιτεχνη δεν τον ενδιαφερει η εντυπωση των αναγνωστων αλλα η δικη του σκεψη.Εκει λοιπον πρεπει να συμπεσει η σκεψη κι ο σκοπος με το αποτελεσμα….Μεγαλη συζητηση κι ατελειωτη φιλε μου!! με την λεξη διαφημηση δεν σταθηκα στο δικο σου εργο αλλα στα τοσα εργα που κανει ο καθενας και παραχωνοντας μια μουσικη επενδυση διακυβεβεται οτι φτιαχνει καλλιτεχνικο βιντεο. Αυτο σου το έργο ειναι τοσο ολοκληρωμενο που η διασπαση του σε επιμερους αποσπασματα με μουσικη και στιχους εμοιαζε με πλεονασμο.Αν πραγματικα θελεις μπορουμε αναλυτικοτερα να μιλησουμε για αυτη την τοσο ενδιαφερουσα προσπαθεια μελωποιησης μιας εικονας. Γιατι αυτο ειναι . μελωποιηση εικονας. Χαιρετω ξανα και φιλώ επισης

  19. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 06, 2011 @ 23:38:03

    #κόκκινη κορδέλα
    Βάζεις πολλά – και σοβαρά – ζητήματα.
    Κατ’ αρχήν το εγχείρημα του βίντεο εγώ δεν το βλέπω και τόσο σοβαρό. Με την έννοια πως τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες τις εκφράζω αλλοιώς. Αγνοώ βασικές αρχές της βιντεοποιητικής.
    Απλά θέλησα να μοιραστώ μια μουσική επένδυση ενός έργου μου.
    Εξάλλου η μουσική είναι κυρίαρχη στη ζωή μου. Όλη μέρα ακούω μουσική , έπαιζα μέχρι και σχετικά πρόσφατα και σε πολλούς πίνακες υπάρχουν ζωγραφισμένα μουσικά όργανα. Τις στιγμές μου τις ντυνω με μουσική. Για μένα είναι φυσιολογικό ένας πίνακας να έχει μουσική υπόκρουση. Όχι την ίδια κάθε φορά. Ετούτο εδω το βιντεάκι δεν είναι πρόταση.
    Το να βλέπει ο καλλιτέχνης ξεκάθαρα που θέλει να καταλαλήξει και τι θέλει να πει, για μένα δεν είναι ζητούμενο. Αν ξέραμε που θέλουμε να καταλήξουμε δεν θα ψαχνόμασταν δεν θα πειραματιζόμασταν και δεν θα ενθουσιαζόμασταν με καινούρια πράγματα που διαφοροποιούνται απο αυτά που κάναμε έως τώρα.
    Δεν σπουδάζουμε μια επιστήμη που τα πράγματα έχουν ειπωθεί και ο στόχος μας να τα μάθουμε είναι ξεκάθαρος. Ούτε χρησιμοποιούμε τα εργαλεία μας και το μυαλό μας με τον ίδιο ξεκάθαρο τροπο που το κάνει η επιστήμη για να ανακαλύψει καινούρια πράγματα.
    Έβλεπε πχ ο Πικάσο ξεκάθαρα που ήθελε να καταλήξει; ή ο Νταλί, ή Μοντιλιάνι ή ο Μιχαήλ Άγγελος …κλπ,κλπ
    Απο την άλλη, τι θέλουμε να πούμε; Για κάθε έργο διαφορετικά πράγματα. Για κάποια έργα είναι ξεκάθαρο. Για άλλα λιγότερο και για κάποια καθόλου. Δεν ξέρουμε τι θέλουμε να πούμε. Τα κάνουμε όμως γιατί μας αρέσουν.
    Σίγουρα το να φτιάξεις ένα καινούριο έργο (όχι απαραίτητα τέχνης) απο ένα ήδη υπάρχον εμπεριέχει κινδύνους. Και εγώ εκφράζω τους ενδοιασμούς μου αξ΄αρχής. Αλλά ένας τοίχος σε μια έκθεση με 15 πίνακες κρεμασμένους δεν έιναι ένα έργο ξεχωριστό απο τον κάθε ένα διαφορετικό πίνακα; Την ίδια εντύπωση θα σχηματίσεις για τις 4 εποχές αν δίπλα κρέμεται η ποδηλάτισσα πχ και την ίδια αν κρέμεται εκείνο το κολλάζ που έβαλα πριν κανα μήνα; Την ίδια αν δεις τον πίνακα στο μπλογκ ή στο site μου;
    Όπως δεν υπάρχει χρώμα παρά μόνο σε σχέση με τα γύρω του χρώματα, έτσι και δεν υπάρχει΄πίνακας ως αυθύπαρκτη οντότητα. Πάντα κάτι θα είναι γύρω του . Καμιά φορά και μουσική.
    Τους στίχους σου στην τελευταία σου ανάρτηση πχ, γιατί τους έντυσες με Μπετόβεν; Τους συμπληρώνει ο Μπετόβεν; Δεν μπορούν να διαβαστούν στα βουβά;
    Μη ξεχνάμε και τον Τσάρλυ Τσάπλιν που δεν ήθελε να γυρίσει ομιλούσες ταινίες. Πίστευε πως η τέχνη είναι στον βουβό κινηματογράφο . Νομίζω μια ταινία έκανε με ήχο.
    Δεν ξέρουμε που θέλουμε να καταλήξουμε, δεν ξέρουμε ακριβώς τον τρόπο και δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να ορίσουμε τι είναι τέχνη.
    Αν το μυαλό μας ήταν καλύτερα οργανωμένο να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε τέτοια ζητήματα ορισμών και θεωριών, θα ήμασταν επιστήμονες ή λογιστές. Δεν θα κάναμε τέχνη.
    Έχει ενδιαφέρον πάντως που ανοίγει μια τέτοια κουβέντα γιατί , όπως δεν έχω καθόλου όρεξη τελευταίως να πιάσω τα πινέλα μου , θα βασανίσω κι άλλα έργα μου κάνοντας βιντεοκλίπ!

  20. λερναια υδρα
    Ιαν. 07, 2011 @ 23:41:55

    ΔΑΣΚΑΛΕ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.ΤΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΔΕ ΜΠΟΡΕΣΑ…ΝΑ ΤΟ ΑΝΟΙΞΩ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΑΥΣΑ ΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΡΕΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ.ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΑΣ ΤΕΛΑΥΤΑΙΕΣ ΣΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΖΗΛΕΨΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΕΝΑ ΣΟΥ…ΓΜΤ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΤΣΙ …ΣΕ ΠΟΙΑ ΖΩΗ…

  21. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 08, 2011 @ 01:01:55

    #λερναία ύδρα

    Καλή χρονιά επί ίσης
    Άμα ξεκινησεις απο πάνω, στο 4ο σχόλιο υπάρχει ένα λινκ
    Πάτα το και θα δεις το βιντεάκι.
    Δεν ξέρω πως συμβαίνει ΄και άλλοι μπορούν να το δουν, ενώ άλλοι όχι.
    Γιατί να γράφεις κι εσύ έτσι; Άμα γράφαμε όλοι το ίδιο θα είχαμε φρικάρει και δεν θα διαβάζαμε τίποτα!
    Πολυ καλά κάνεις που γράφεις αλλοιώς και … μια χαρά και γράφεις και ζωγραφίζεις.
    Και μη ξεχνάς – αφού επιμένεις να με λες δάσκαλο θα τ΄ακούσεις – πως ότι και να κάνουμε, να γράψουμε, να πούμε , να ζωγραφίσουμε κλπ, κλπ, κλπ…
    σε κάποιους θα αρέσει και σε κάποιους δεν θα αρέσει.
    Κανένας δεν έχει εξαιρεθεί απο αυτόν τον κανόνα.

Σχολιάστε

