φίλοι στο facebook

  

 Πριν λίγους μήνες έφτιαξα μια ιστοσελίδα. Δεν αρκεί όμως μόνο να την φτιάξεις . Πρέπει και να την προωθήσεις. Γι’ αυτό το λόγο, οι γνώστες επί των σχετικών ζητημάτων μου έλεγαν εξ’ αρχής πως πρέπει να ανοίξω παρτίδες με το facebook. Δεν μου άρεσε καθόλου η ιδέα αλλά στην πορεία διαπίστωσα πως έχουν δίκιο. Το ανέβαλα όμως και όλο το ανέβαλα…

   Μέχρι που τις προάλλες το πήρα απόφαση. Ήταν απίστευτα εύκολο. Σα να έκανα κάτι που το ήξερα καλά! Και – εκπληκτικό –  μέσα σε καμιά ώρα είχα ξετρυπώσει πάνω από είκοσι φίλους, παλιούς γνωστούς, ξεχασμένους συμμαθητές, χαμένους συμφοιτητές, παλιές παρέες… Κάθε τρεις και λίγο μου έβγαιναν ειδοποιήσεις «είναι πιθανό κάποιοι από τους παρακάτω να είναι φίλοι σας»  και να κάτι φωτογραφίες με ονόματα. Και πράγματι, κάποιοι ήταν φίλοι μου και γνωστοί. «θέλεις να κάνεις φίλο τον/την τάδε;», «ναι» Αποστολή αίτησης – εκκρεμεί αποδοχή. «στείλτε μήνυμα στον/στην τάδε».  «Ρε χαμένε κι εσύ εδώ; Εγώ πριν λίγο γράφτηκα»

   Πίσω στο προφίλ μου και να’ σου κι άλλα ονόματα και φωτογραφίες πιθανών φίλων μου. Κι άλλες αιτήσεις φιλίας από μέρους μου κι άλλα μηνύματα. Παλιοί κολλητοί που έχω  χρόνια να τους δω, άλλου είδα φωτογραφίες από το γάμο του που δεν είχα πάει, με τον άλλο ούτε στο τηλέφωνο δε μιλάμε, άλλοι πάλι γνωστά ονόματα αγνώριστες φωτογραφίες.

   Έψαξα και κάποιους/κάποιες αλλά δεν τους βρήκα.

   Πάλι καλά!

   Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα πως ήμουν εκτός τόπου και χρόνου. Έκλεισα το facebook , έκλεισα το internet , έκλεισα και το laptop.

Σηκώθηκα και τριγύριζα μέσα στο εργαστήριο. Είχα μια – αρχικά ανεξήγητη – μελαγχολία.

–         Μα τι έκανα; Έστειλα αιτήσεις στους φίλους μου για να γίνουν φίλοι μου;!

–         Ένα παιχνίδι είναι, μην το παίρνεις και πολύ στα σοβαρά.

–         Κι αν απορρίψουν την αίτηση;……………….

–         …….Υπερβάλεις.

–         Και κάτι άλλοι, φαντάσματα, που μια φορά έκανα προσπάθειες να τους ξεχάσω, τώρα πως μου εμφανίστηκαν στην οθόνη; Και γιατί τους έστειλα μήνυμα; Και γιατί τους ζήτησα να γίνουν φίλοι μου; Εγώ γι΄ αυτούς χέστηκα.   Ούτε που με νοιάζει αν ζουν ή αν έχουν πεθάνει.

–         Το ίδιο νοιώθουν κι αυτοί για σένα. Αλλά μην ανησυχείς, θα σε αποδεχτούν ως φίλο τους!

–         Ζούμε σ’ ένα matrix. Όλο αυτό είναι μια παράνοια.  Αυτούς που τους βλέπω, που πίνουμε μαζί μπίρες ή τους άλλους που δεν τους βλέπω και πολύ συχνά, αλλά μιλάμε συχνά στο τηλέφωνο ή στέλνουμε μέηλ, τι ανάγκη υπάρχει να τους έχω φίλους στο facebook; Κάποιους άλλους, στο δρόμο της ζωής μου τους άφησα αλλού, σε άλλα μονοπάτια. Δεν φρόντισα να χτίσω γέφυρες γιατί – συνειδητά ή ασυνείδητα – δεν ήθελα. Μήπως έκανα λάθος;

Κι όλες αυτές οι θύμισες!…

Ναι είναι ένα παιχνίδι ή ένα κόλπο! Αλλά όμοιό του δεν έχει ξαναϋπάρξει . Και μάλλον είμαι πολύ μεγάλος – ή είναι πολύ νωρίς – για να μπορέσω να αντιληφθώ πως σηματοδοτεί έναν καινούριο κόσμο.

Ο κόσμος που μεγάλωσα δεν είναι ο ίδιος με τον κόσμο που ζω. Κι ο κόσμος που ζω δεν είναι  ο ίδιος με τον κόσμο που μεγαλώνει η κόρη μου σήμερα.

Λέξεις όπως «αλλαγή», «μετάλλαξη», «εξέλιξη» ,… λέμε πως τις έχουμε ορίσει (ή μας έχουν αυτές)

Λέξεις όπως «πρόοδος», «ευτυχία»,… τις έχουμε παρανοήσει.

Τι λες κι εσύ;

Θέλεις να γίνεις φίλος/φίλη μου;

30 Σχόλια (+add yours?)

  1. Δύτης των νιπτήρων
    Σεπτ. 20, 2010 @ 23:11:26

    Εγώ φοβάμαι αυτούς που δεν θέλω να είναι φίλοι μου, και ίσως θέλουν εκείνοι -γιαυτό το αποφεύγω.
    (χαθήκαμε…)

    Έγραψα «χαθήκαμε» και αυθόρμητα σκέφτηκα: μήπως να γραφτώ στο φέισμπουκ; 😉

  2. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 20, 2010 @ 23:19:53

    #Δύτη
    μάλλον πρέπει να κάνουμε update στην εγγραφή μας στου Μανούσου για να μη χανόμαστε

  3. theogrocer
    Σεπτ. 20, 2010 @ 23:45:49

    Υπέροχη η Καβαφική αναφορά, Solo. Σου βγάζω το καπέλο (ξέρω ότι θα πετάξεις κανένα σκώμμα γι’ αυτό το βγάλσιμο, σ’ έμαθα πια).
    Η υπόθεση facebook είναι εκ βάθρων γελοία! Όλοι παλεύουν να έχουν φίλους, πολλούς, όσο γίνεται πιο πολλούς, με τους οποίους ανάθεμα κι αν έχουν ανταλλάξει έστω και μερικές λέξεις. Δίνουν οικειοθελώς στοιχεία που αν τους τα ζητούσε κάποιος θα τον πλάκωναν στο ξύλο! Θα μπορούσε να γραφτεί ολόκληρο σύγγραμμα…
    Είναι κρίμα. Οι νεκροί μα…

  4. κοκκινη κορδελα
    Σεπτ. 21, 2010 @ 07:30:36

    ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ……..πως το θεωρεις κι αν εχεις αναπτυξει τους αναλογους μηχανισμους αμυνας!Ειναι σαν τις ταινιες θριλερ που βλεπεις στα 6 σου και εχεις εφιαλτες αλλα οταν τις ξαναδεις στα 40 λες τι παπαριά σε τρομαξε και γελας με σιγουρια! Εξαρταται φιλε Αλεξανδρε τι περιμενεις απο αυτο το μεσον, πως οριζεις την φιλία, γιατι το προτιμησες, πόσο μπαινεις κλπ κλπ κλπ οΙ ΔΙΑΓΡΑΦΕς ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕς ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ…το ποσους θες να εχεις κι αν θες να τους γνωρισεις ειναι παλιθ στο χερι σου…..Τι καταθετεις εκει Αλεξανδρε κλπ κλπ κλπ Εσυ απο οτι καταλαβαινω το facebook το θες για διασημοτητα!!Ναι θα στην δωσει….πως θα την χρησιμοποιησεις? Αν πραγματι αρχιζεις και προσθετεις φιλους 1.000.101.101.101 τοτε για την δικη μου ταπεινη γνωμη δεν εισαι παρα ενας δυστυχης που θελει φημη αλλα ιδεαν δεν εχει τι να την κανει….μοιαζει σαν κι αυτους που θελουν να βγουν στην τηλεοραση για ενα λεπτο και να νοιωσουν σπουδαιοι ΤΡΙΧΕΣ αλεξανδρε. Εκει μεσα γνωρισα παραγματικους φιλους στο επιπεδο ομως που τους αναλογει! ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ λοιπον κι Αυτο απο εμας για να »ζησει»… κι οχι εγω εσυ κι ο αλλος που θα το εχουν οπως του πρεπες.
    υγ. καλα ρε συ λευκωμα εσυ μικρος δεν ειχες??χοχοχοχο

  5. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 21, 2010 @ 10:06:12

    #theogrocer
    Nαι πέφτει πολύ φακέλωμα στο facebook, αλλά εχω ήδη έα site και με τα τόσα που έχω γράψει σε τούτο το μπλογκ πόσο παραπάνω θα εκτεθώ;

    #κοκκινη κορδέλα
    Ε όχι και για διασημότητα!
    Αφού ξηγήθηκα σαφές : για να προωθήσω την ιστοσελίδα άνοιξα παρτίδες μαζί του. Την οποία ιστοσελίδα την έφτιαξα για να προωθήσω τα … οικονομικά μου.
    Φυσικά και μ΄ενδιαφέρει η «αναγνωρισημότητα» μέσω του έργου μου όπως και η προβολή του έργου μου. Το πόσο θα με βοηθήσει σ΄αυτό το facebook θα φανεί στο … χειροκρότημα!

  6. κοκκινη κορδελα
    Σεπτ. 21, 2010 @ 13:53:15

    Αλεξανδρεεεεε Ασε το χειροκροτημα για το τελος! ετσι τοχουμε μαθει απο τις γενεες γενεων περασμενων…..ΑΣΤο χειροκροτημα ΓΙΑ το τελος και μαλιστα για την στιγμη που δεν θα σε νοιαζει καθολου ή δεν θα το ακους! Ωραιο ειναι το ατιμο αλλα πες μας ποιος το κυνηγησε και το πετυχε? το πολυ πολυ να κοκορευεται οτι ηταν ανιδιοτελως δοσμενο αλλα απαταται!Κυνηγαμε την εμπνευση, την ατελεια και την κουβεντα που θα μας τροφοδοτησει…κυνηγαμε τις εμπειριες και τις οσμες της ζωης….ολα τα αλλα ειναι βρουβες για μεταξωτες κορδελες και ουχι κοκκινες!

  7. κοκκινη κορδελα
    Σεπτ. 21, 2010 @ 13:56:58

    υγ. το δε χρημα δεν ειναι τυχαιο που ειναι χαρτινο και περναει απο εκατομυρια χερια…οποτε τσαμπα το κυνηγας χοχοχοχο (το χρημα θελει παρεα ομογενη!!!you know what i mean xα χο χι χου χεεεεε)

  8. silia
    Σεπτ. 21, 2010 @ 22:49:04

    Θέλω …. (να γίνω φίλη σου) .
    Αν θέλεις κι εσύ , υπάρχει εκεί στο … φατσοβιβλίο , μια … αίτηση μου .

  9. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 21, 2010 @ 22:51:50

    #κόκκινη κορδέλα
    Δεν δύναμαι τωρα δημοσίως να αποκαλύψω προσωπικά δεδομενα…
    Το «χειροκρότημα» δεν αφορά την αποδοχή του έργου μου αλλά το – χάρτινο πράγματι, με δεσμούς χρυσού όμως – χρήμα.
    Όταν όμως μιλάω για χρήμα (στην τσέπη μου) δεν μιλάω για πλουτισμό σε καμία περίπτωση.
    Δεν έχω καν την …»πολυτέλεια» των 700ων ευρώ σταθερό μισθό.
    Αλλά είπαμε… ας μη μπω σε προσωπικά δεδομένα άκρως ευαίσθητα

  10. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 21, 2010 @ 23:04:39

    #silia
    Xαίρε silia!
    Αίτησή σας αποδέχτηκε
    μένει να δούμε
    τι αποδείχτηκε

  11. theogrocer
    Σεπτ. 21, 2010 @ 23:20:17

    Αυθόρμητα και πριν το μετανοιώσω: Είσαι λεβέντης Solo.

  12. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 21, 2010 @ 23:33:00

    #theogrocer
    MΗ ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ
    έρχεται η βασιλεία του αντίχριστου κι όποιος μετανοήσει θα τονε πάρει ο …
    Ξέχασα πως τον λένε. Κάπου τον έχω γραμμένο όμως. Θα τον ψάξω και θα στον πω σε προσεχές σχόλιο.

  13. atheofobos
    Σεπτ. 22, 2010 @ 19:20:49

    Αν το θέλεις για προβολή είναι κάτι απόλυτα θεμιτό,αλλιώς μου φαίνεται κάτι τελείως άνευ ουσίας.

  14. Πέννυ
    Σεπτ. 22, 2010 @ 22:09:06

    Αλέξανδρε
    είσαι φοβερός ζωγράφος. Οι πινακές σου είναι ιδανικοί. ΠΡΕΠΕΙ με κάθε τρόπο να συνεχίσεις να ζωγραφίζεις, ΠΑΝΤΑ, μην το ξεχνάς. Δεν με νοιάζει τι θα κάνεις, βγες και στη Συγγρού αρκεί να μπορείς να ζωγραφίζεις. Ολα τα άλλα δεν έχουν σημασία. Αυτή είναι η απόλυτη, υποκειμενική και συναισθηματική άποψή μου.
    υγ Οπως κατάλαβες επισκέφθηκα ξανά την σελίδα σου για να δω τον υπέροχο, νεαρό Καβάφη σου..και γέμισαν πάλι τα μάτια μου ομορφιά.

  15. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 22, 2010 @ 23:10:37

    #atheofobos
    Για προβολή (του site). Oύτε κι αυτό μου αρέσει ιδιαίτερα αλλά όταν ζεις σε μια μικρή πόλη και δεν τα πας καλά και με τις δημόσιες σχέσεις το ;internet είναι πλέον μια επιλογή
    Τα άλλα , πράγματι δεν έχουν και πολύ ουσία. Αλλά ο καθένας που είναι στο φατσοβιβλίο έχει λόγους που τους θεωρεί σοβαρούς
    Είμαστε χρήστες παλαιάς κοπής!

    #Πέννυ
    Πέννυ μου σ΄ευχαριστώ πολύ
    Μακάρι να’ σουν ο Ιόλας!!!
    Δεν χρειάζεται η προστακτική. Θα συνεχίσω να ζωγραφίζω γιατί δεν γίνεται αλλοιώς
    Ένα απο τα τιμηματα όμως είναι και ο χρόνος που πρέπει να σπαταλήσω για το facebook
    για τη συνδεσή μου με το οποίο, να πω πως, δεν απολογούμαι
    απλά καταγράφω κα΄ποιες αρχικές μου σκέψεις
    Για να τις διαβάζω αργότερα όταν θα κινδυνεύω να αλλοτριωθώ μήπως και τη γλιτωσω.

  16. Πέννυ
    Σεπτ. 22, 2010 @ 23:19:09

    Χι χι το τρένο της αλλοτροίωσης έχει περάσει ανεπιστρεπτί για κάτι τύπους σαν κι εσένα..
    Ιόλας.))

    υγ:η λέξη αυτή μου θύμισε εκθέσεις πανελληνίων εξετάσεων μπρρρρ!

  17. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 22, 2010 @ 23:30:09

    #Πέννυ
    Έχει πέσει Ιόλας σε πανελλήνιες;!!!!
    Ρε τι έχω χάσει που πέρασα με Μακρυγιάννη!!!

  18. Πέννυ
    Σεπτ. 22, 2010 @ 23:40:26

    Εμ βέβαια! Τί νόμιζες; Που ζεις; Αχ, όλα ήταν μαγικά π.κ.(=προ κρίσης)

  19. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 23, 2010 @ 00:32:11

    #Πέννυ
    πράγματι όλα ήταν μαγικά π.κ.
    ζούσε άραγε κανένας άνθρωπος τότε;

  20. kostaslogh
    Σεπτ. 23, 2010 @ 20:42:30

    κι εγώ,έχω κλείσει 3 χρόνια εκεί μέσα,στο matrix.κι εγώ έτσι το λέω,έκανα ‘φίλους τους φἰλους,τα ανήψια,τα ξαδέρφια,όλοι φίλοι!
    Να τρελαίνεσαι δηλαδή !Από περιέργεια είμαι ακόμα εκεί,μου τη δίνει αυτό το υποκατάστατο επαφής με το πανάκριβο όνομα «φιλία»!
    Μέχρι το άει σιχτίρ τι λές,να γίνουμε φίλοι;

  21. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 23, 2010 @ 21:42:23

    #kostaslogh
    Έτσι όπως το λές: «κι εγώ έχω κλείσει 3 χρόνια εκεί μέσα…»
    ακούγεται σα να … εκτίεις ποινή!!!
    Μια εναλλακτική λέξη του «φίλοι» για το facebook θα ήταν «δύκτιωμένοι» και θα ήταν και πιο σωστή.
    Αλλά… τοτε δεν θα τσιμπούσαν 500.000.000 χρήστες παγκοσμίως (2.200.000 στην Ελλάδα)
    Τέλος πάντων,
    και δε γινόμαστε φίλοι ; τι έχουμε να χάσουμε;
    My name is Androulakis
    Alexander Androulakis

  22. πππ
    Σεπτ. 24, 2010 @ 18:28:27

    Χαίρε!
    Τα παιδιά μας θα ζουν στο σοσιαλισμό οπότε θα έχουν καλύτερα πράγματα να ασχοληθούν. To fb είναι τόσο χρήσιμο όσο και τα ζώδια, διευκολύνει δηλαδή τη δημιουργία γνωριμιών και έχει, όπως και αυτά, εμπορική χρησιμότητα. Γι αυτό «δουλεύει».
    Φιλάκια
    Υ.Γ. προσπάθησα να σε «βρω» αλλα επεσα πανω σε κατι ανδρουλακηδες που αντι για τη φάτσα τους είχαν ενα άσπρο πανί με μπλε ρίγες, ποιος ξέρει μοντελίστ ή υφασματέμποροι θα τανε.

  23. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 24, 2010 @ 22:57:11

    #πππ
    Και τώρα τα παιδιά μας ζούνε στο σοσιαλισμό
    Κι όχι μόνο αυτά αλλά και όλοι εμείς
    Ζούμε στο σοσιαλιστικό παράδεισο του ΠΑΣΟΚ .
    Δεν κατάλαβα όμως κάτι: πως τα ζώδια διευκολύνουν τη δημιουργία γνωριμιών; και τι εμπορική χρησιμότητα έχουν ; (εκτός απο τα φράγκα που κονομάνε αυτοί που φτιάχνουν τα ωροσκόπια)
    υγ . θα σε «βρω» εγώ!!!!

  24. Αναΐς
    Σεπτ. 25, 2010 @ 23:07:06

    To: «Έστειλα αιτήσεις στους φίλους μου για να γίνουν φίλοι μου;!»
    Φοβερό με όλες τις έννοιες!
    Αυτοί ήταν Φίλοι σου πραγματικοί, και τους ζήτησες να γίνουν «φίλοι» σου εικονικοί..
    Το θέμα είναι στον ορισμό του τι είναι Φίλος.

  25. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 25, 2010 @ 23:51:10

    #Αναϊς
    Το θέμα είναι στο ορισμό γενικά
    Οι χαλαροί ορισμοί ή και οι μη τελεσίδικοι είναι που δημιουργούν τις μεγάλες διαφωνίες, αλλά και τις τέχνες.
    Γιατί τι κάνει η τέχνη; ανατρέπει τους ορισμούς ή τους συμπληρώνει. Πάντα σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή και ποτέ να μη φτάνουμε …
    Γι΄αυτό έχει ενδιαφέρον η ζωή μας
    Όσο για τους φίλους ή «φίλους» ή «ΦΙΛΟΥΣ» το θέμα το έχεις αναπτύξει καλύτερα απο μένα.

  26. chrismos
    Σεπτ. 26, 2010 @ 10:59:50

    To «book» είναι x-αιρετικό βιβλιοπωλείο! Συν ότι διαθέτει και μια ήσυχη γωνιά όπου μπορείς να πιείς καφέ εις «book» και παράλληλα να διαβάζεις και το βιβλίο τής Fay: «Fay’s book». Άσε που συχνάζουν και συγγραφείς κορυφαιοι εις «book»

    (φτου ρε γμτ…πάλι έκτος θ’ αίματος οίμαι…)

  27. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 26, 2010 @ 22:12:42

    #chrismos
    Άσε που το βιβλιοπωλείο (bookσοπ) δεν έχει faceκοντρόλ

  28. theogrocer
    Σεπτ. 27, 2010 @ 00:53:54

    Face to face σας λέω ότι γράφω μόνο γιατί και η προηγούμενη ανάρτηση έχει 27 σχόλια. Κι αυτό Ορνέλα μου τη σπάει πολύ.
    Ορνέλα Μούτι spa ή πωλεί;

  29. πππ
    Σεπτ. 27, 2010 @ 19:19:27

    # Σολω (συνεχεια)
    Δηλ. θες να πεις οτι δεν σου έχει τύχει να γνωριστείς, με τη βιβλική έννοια, με κοπέλα με αφορμή τα ζωδιακά;;;; Δεν σου έχει συμβεί δηλ. να σε ρωτήσει κάποια ενδιαφέρουσα προσωπικότης «τι ζώδιο είσαι;» και «άντε ρε συ, εσεις ειστε πολύ θαρραλέοι/ ευαίσθητοι/έξω καρδιά» και λοιπά και μετά
    «εσύ τι ζωάκι είσαι» και μετά η ευτυχής συνέχεια..;;;

    Κερδίζουν απ’ τα ζώδια όλοι αυτοι που πουλάνε προβλεψεις. Με ποικίλους τρόπους. Γραφιάδες σε περιοδικά, web εκδότες, καφετζούδες, τηλεμάγοι, περιφερόμενοι προφήτες, ποικιλόμορφοι γκουρούδες. Αν το σκεφτείς είναι λαός. Είναι δε στιγμές που σκέφτομαι ότι αν γινόταν δημοψήφισμα με ερώτημα «πιστεύετε ότι οι ζωδιακές προβλέψεις είναι ακριβείς;» εμείς, του ΟΧΙ, θα παίρναμε λιγότερα απ’ ό,τι πήρε ο τέως στο δικό του και θα ψάχναμε για χώρα να αυτοεξοριστούμε.
    Το ΠΑΣΟΚ γλυκέ μου από τον καιρό του διαβόητου Σημίτη είναι καθαρό και συνεπές κέντρο. Τώρα δε με τον Γ. Παπανδρέου ήρθε κι έδεσε. «Κυβέρνηση Κέντρου με πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου-Η ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΗ» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της ταινίας. Ενίοτε η Ιστορία επαναλαμβάνεται σαν θρίλερ.

  30. σολωμάντζαρος
    Σεπτ. 28, 2010 @ 00:25:12

    #πππ
    Μα το είπα και γω πως το συνάφι των ορολογιακών – σκόπων, κονομάει. Κάποιοι είναι και πολυ δημοφιλείς. Αν κατέβαινε πχ ο Λεφάκης μπορεί να έβγαινε και πρωθυπουργός (και γιατί όχι δηλαδη, καλύτεροι είναι αυτοί που είχαμε τα τελευταία χρόνια;)
    Όσο για τη γνωριμια που περιγράφεις … όχι. Δεν μου΄χει τύχει, τουλάχιστον μ΄αυτή τη σειρά. Προς το τέλος μπορεί να πει κανείς
    -Και τι ζώδιο είπαμε πως είσαι;
    -Α, ε μα γι’ αυτό δεν ταιριάζουμε!

Σχολιάστε

