Θεοδωράκης – Κουτσουρέλης

Μ. Θεοδωράκης – Ζορμπάς

 

Γ. Κουτσουρέλης – Κρητικό συρτάκι

Για τον Μίκη Θεοδωράκη δε νομίζω πως χρειάζεται να πούμε τίποτα. Το θέμα απο τον Ζορμπά κι αυτό πασίγνωστο. Απλά το ξαναβάζω για να γίνει ευκολότερα η σύγκριση.

Τον Γιώργο Κουτσουρέλη όμως πόσοι απο εσάς τον ξέρουν; Και πόσοι ξέρουν πως το θέμα του Ζορμπά ο Μίκης το έκλεψε απο δικό του τραγούδι;

Ακούστε τα ολόκληρα γιατί προς το τέλος αρχίζει η σκανδαλώδης αντιγραφή.

Ο Κουτσουρέλης διεκδίκησε δικαστικά τα πνευματικά δικαιώματα του τραγουδιού και τα κέρδισε. Ο Θεοδωράκης απο την άλλη έχει πει κατά καιρούς διάφορες εκδοχές μεταξύ των οποίων πως ο Κουτσουρέλης του έδωσε την άδεια (και γιατί αναφέρεται ως συνθέτης ο Μίκης; και γιατί έγιναν δικαστήρια;). Ψιλά γράμματα.

Φυσικά σκοπός μου δεν είναι καθόλου να μειώσω την αξία του Θεοδωράκη. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Περισσότερο για αποκατάσταση του Κουτσουρέλη το κάνω , γιατί ακόμα και στην Κρήτη είναι πολλοί που δεν γνωρίζουν πως είναι δικός του ο Ζορμπάς. 

Και βέβαια, για να πω πως ακόμα και οι πιο καλοί οι μαθητές καμιά φορά πιάνονται αδιάβαστοι και καταφεύγουν στο πανάρχαιο άθλημα της αντιγραφής.

 

Εγώ το περίφημο και περιβόητο  «Κρητικό συρτάκι», που δεν ξέρω αν πρέπει να το αναφέρω τώρα , μου το εκμεταλεύτηκε ο Μίκης Θεοδωράκης , το εμπνεύστηκα στο κρεβάτι μεταξύ ύπνου και μη. Μεσοκοιμώμουν. Θυμάμαι που σηκώθηκα αυτομάτως, πήγα κι επιασα το λαγούτο μου κι άρχισα να ψάχνω και κάπως βιαστικά μη τυχόν και μου φύγουν απ΄το μυαλό αυτές οι νότες, που μου ήρθαν όπως προείπα, μεταξύ ύπνου και μη. Πράγματι σταθεροποίησα τις βασικές φωνές και μετά απο ειδική μελέτη και όταν βρισκόμουν σε κατάλληλη ψυχική διάθεση  το τελειοποίησα και παρουσίασα τη σύνθεση που την ηχογράφησα σε δίσκο στην Κολούμπια το 1950  σαν «Αρμενοχωριανό συρτό»  και μετά το ξαναηχογράφησα με τίτλο «Κρητικό  συρτάκι»    το  1953 

Γ. Κουτσουρέλης                                                                               

Advertisements

36 Σχόλια (+add yours?)

  1. Elias
    Ιον. 11, 2010 @ 18:19:39

    Ένας ικανός μουσικός, όπως ο Θεοδωράκης, εύκολα μπορεί να ψιλο-αλλάξει τη μελωδία ώστε να είναι και να μην είναι ίδια με την αρχική – τέλος πάντων, να μην μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει για κλοπή. Απορώ που δεν το έκανε.

    Μου άρεσε η υπναγωγική έμπνευση του Κουτσουρέλη και η βιασύνη του να γράψει γρήγορα τις νότες πριν τις ξεχάσει. Κι ο McCartney λέει ότι έτσι ακριβώς εμπνεύστηκε το Yesterday. Υποψιάζομαι όμως ότι κάτι τέτοιες ιστοριούλες παραείνει κομψές για να ‘ναι αληθινές.

    Πάρε κι έναν παραδοσιακό χορό των Αβορίγινων του Έλκο, μικρού νησιού βόρεια της Αυστραλίας

  2. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Ιον. 11, 2010 @ 19:39:57

    #Elias
    Πιστεύω πως είναι αληθινές τέτοιες ιστορίες. Λέει κι άλλα ο Κουτσουρέλης για το πως έχει εμπνευστεί και μερικά άλλα τραγούδια.Αυτοί είναι άνθρωποι παλαιάς κοπής και δεν ήξεραν να μπερδεύουν τα λόγια τους.
    Πάντως κι απο δική μου πείρα , σου λέω πως ο ύπνος και τα όνειρα μπορούν να δώσουν απρόσμενες εμπνεύσεις.
    Όσο για τον Μίκη, έχεις δίκιο. Μου είναι ακατανόητη μια τέτοια κλοπή.

  3. akanonisti
    Ιον. 11, 2010 @ 20:54:55

    Εγώ πάλι…και να το έκλεψε… του το συγχωρώ…
    Εχει γράψει τόσο όμορφη μουσική… που του συγχωρώ τα πάντα…
    :-)))

  4. EPIKUROS
    Ιον. 11, 2010 @ 21:38:03

    Αλέξανδρε, αύριο σε περιμένω για μια βόλτα στα παλιά μα με κάτι φρέσκο για γαρνιτούρα
    Ίδιον του ανθρώπου, η ελαφρότητα.
    Όλοι μας λίγο πολύ, περνάμε από μια τέτοια φάση.
    Φαντάζομαι και ο Θεοδωράκης κάπου εκεί την έκανε την κουτσουκέλα στον Κουτσουρέλη.
    Φιλιά.

  5. theogrocer
    Ιον. 12, 2010 @ 00:18:51

    Συμφωνώ, να είμαστε επιεικείς (έπη ή kiss) και να συγχωρούμε. Αλλά όχι τα πάντα (ούτε τα κοάλα. Και πολύ περισσότερο όσους αργότερα απέδειξαν πως οι προθέσεις τους δεν ήταν τελικά και τόσο φωτεινές…).

  6. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Ιον. 13, 2010 @ 01:01:43

    #akanonisti
    Εγώ δεν του το συγχωρώ
    παρόλο που φυσικά θα τραγουδώ τα τραγούδια του μέχρι που να πεθάνω.
    Κι ο Κουτσουρέλης έχει γράψει όμορφη μουσική αλλά δεν κατάφερε να την προβάλλει.
    Είναι αδικία, ο ένας – εκτός απο τα πολλά λεφτά που έβγαλε – να γίνεται παγκοσμίως γνωστός με αυτή τη μουσική και ο άλλος, ο πραγματικός δημιουργός του τραγουδιού να έχει φτάσει σήμερα να μην τον ξέρουνε ούτε οι Κρητικοι(ένα μεγάλο μέρος). Και να σκεφτεί κανείς πως σε όλα τα ξενοδοχεία της Κρήτης και στα τουριστικοτάβερνα , παίζεται ανεληπως ο Ζορμπας.
    Την εποχή του Ζορμπά , αν ΄και ήταν ήδη γνωστός ο Θεοδωράκης, μπορεί να μην ήταν αυτό που έγινε μετά.
    Τότε λοιπόν, μετά, θα μπορούσε να αποκαταστήσει την πατρότητα του τραγουδιού. Νομίζω πως ο θαυμασμός των φίλων του θα αύξανε με μια τέτοια κίνηση. Ενώ τώρα έχει αφήσει (άλλη) μια μελανή σελίδα στην ιστορία του. Μπορεί και να μην τον ενδιαφέρει.
    Ενδιαφέρει όμως εμένα, να ακούγονται μουσικοί σαν τον Κουτσουρέλη που η καλιτεχνική τους αξία είναι πολύ μεγαλύτερη απο αυτή που τους έχει αποδοθεί.
    Και – εμένα προσωπικά αν και δεν είναι αυτό γενικότερη αρχή – με ενδιαφέρει πολύ το ήθος των καλλιτεχνών.
    Η λογική «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» με βρίσκει τελείως αντίθετο.

  7. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Ιον. 13, 2010 @ 01:14:25

    #EPIKUROS
    Ήδη τώρα που διάβασα το σχόλιό σου , έχει παρέλθει και η εκπομπή σου. Θα την κατεβάσω όμως και θα την ακούσω τη Δευτέρα οπωσδήποτε (όπως κάνω πλέον με τις εκπομπές σου)
    Είναι λίγο σπαστικό αυτό γιατί πολύ συχνά μου έρχεται να σε πάρω τηλέφωνο, να κάνω σχόλιο για τα τραγούδια ή για κάτι που είπες αλλά…
    Έχω χάσει το ζωντανό που έχει άλλη αξία.

    #theogrocer
    Έτσι είναι.
    Δες και την απάντησή μου στην akanonisti.
    Το ξαναλέω, η καλλιτεχνική αξία του Θεοδωράκη δεν μειώνεται σε καμία περίπτωση απο μια τέτοια κλεψά.
    Είναι όμως άδικο για το θύμα, διότι πρόκειται για κλεψά που εκτόξευσε τον κλέφτη στην παγκόσμια διασημότητα και τον πραγματικό δημιουργό σε πολύ μεγάλη πίκρα. Να σκεφτείς δηλαδή που η περιοχή των Χανίων που έγιναν κα΄ποια απο τα γυρίσματα της ταινίας, έγινε μετά τουριστικός προορισμός και οι τουρίστες αγνοούσαν πως λίγα χιλιόμετρα απο κει θα μπορούσαν να πάνε να συναντήσουν (στο Καστέλι Χανίων) τον αληθινό δημιουργό του μουσικού θέματος που ήξεραν πολύ καλά.

  8. theogrocer
    Ιον. 13, 2010 @ 02:00:41

    Έννοια σου, όταν γίνω ιππουργός Πολ-του και Coriolanus στη θέση του Gerulanus, θα ιδρύσω την Πολιτιστική Αστυνομία και θα γεμίσω τις φυλακές. Μη με βλέπεις έτσι, έχω μεγάλες φιλολοξίες…

  9. κοκκινοκορδελω
    Ιον. 13, 2010 @ 14:01:50

    Εγω πάλι Αλεξανδρε ΔΕΝ το συγχωρω!! Το να τιμας τους εμπνευστες σου δειχνει Ανωτερο καλλιτεχνη…Ακομα κι αν μετατρεπεις το εργο που σε εμπνεει σε εργο ολοκληρο με υπογραφη και χροια δικη σου οφειλεις να ανεβαζεις αυτον που σε ενεπνευσε. Η Διαχωριστικη γραμμη κλοπης κι εμπνευσης ειναι πραγματι απειροελαχιστη αν σκεφτουμε οτι και η συγκεκριμενη μουσικη εγινε κορυφαια εξαιτιας της ταινιας που »χαρτογραφουσε» εναν τυπο Ελληνα καθαροαιμο και αληθινο εκεινης της εποχης…τα μηνυματα του Ζορμπα ξεφευγαν απο ενα απλο κοινο ψυχογραφημα και εισχορουσαν μεσα στην εννοια του αληθινου Ελληνισμου με ολες της τις »πολιτικες» προεκτασεις… Ασυγχωρητος λοιπον ο Θωδορακης για το υψος και την ποιοτητα της μουσικης του γιατι δεν ειχε να φοβηθει τιποτα παρα να ανεβασει με τον τροπο της αναγνωρισης το καθαροαιμο Ελληνικο στοιχειο. Ποσο ασχημο ειναι πια για εναν καλλιτεχνη να δινει το χερι του στις αξιες??
    Σε ευχαριστουμε που δεν υποκυπτεις και διαφωτιζεις ετσι την σκοτεινη ιστορια:-)))

  10. κοκκινοκορδελω
    Ιον. 13, 2010 @ 14:06:40

    YG. ποιος μας εγκυάται οτι δεν το εκανε και σε αλλα του εργα πια?? ΚΑΝΕΙΣ…
    Μια φορα να το κανεις εστω και στις αρχες δειχνει ανθρωπο χωρις μπεσα.
    Σημειωτεον οτι το χειροτερο δεν το αναφερω σαν κλεψια αλλα σαν ΕΜΠΝΕΥΣΗ….Ακομα κι αυτο πρεπει να αναφερθει απο τον καλλιτεχνη. Ετσι λεω εγω η καλλιτεχνης;))

  11. chrismos
    Ιον. 13, 2010 @ 21:45:21

    Αν ήταν κλέφτης θα τον έλεγαν «ποντικό» (mouse). Δεν θα τον έλεγαν Mickey…
    Αλλά, αφού τα ξαναείπαμε… Ο στρατηγός της καλής μουσικής είχε δύο συνειδήσεις.
    Η μία τον πίεζε: «Μην κλέβεις, Στρατηγέ! Μην το κάνεις!»
    Κι η άλλη: «Κάντο Χενεράλ!»

    (προς αποκατάστασιν της αλήτειας)

  12. theogrocer
    Ιον. 14, 2010 @ 00:01:20

    Ο Παυλάκης ο Σιδηρόπουλος έγραψε ένα εξόχως διδακτικό τραγουδάκι για το ζήτημα. Δεν του ρίχνουμε μια… αυτιά; (κατά το ματιά):

  13. κοκκινοκορδελω
    Ιον. 14, 2010 @ 07:54:20

    ΣΩΣΤΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣΣΣΣ!!! Καταπληκτικο το τραγουδι…μικρουλα το ειχα ακουσει δεν το ειχα καταλαβει…
    Ειναι αυτο που λεμε αριστερη καρδια και δεξια τσεπη, ή τι καλα που εχετε εσεις την συνειδηση κι εγω την δοξα…μαζι κολλαμε μια χαρα!!χαχαχαχα,ή Αριστερος γινεται υπουργος της δεξιας ετσι για να νοιωσει λιγο κεντραρισμενος!!!!!….κλπ κλπ

  14. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Ιον. 14, 2010 @ 09:14:29

    #προς όλους
    Η κλοπή στη μουσική είναι πολύ μεγάλη ιστορία. Ειδικά η παραδοσιακή έχει κατακλαπεί και διασκευασμένη έχει μετασχηματιστεί σε ποπ – ροκ. Στη λαϊκή επίσης και στο ρεμπέτικο γίνεται χαμός. Ο μέγας Τσιτσάνης (που όπως λεει κι ο Σιδηρόπουλος στο παραπάνω τραγούδι παίζει καθιστός ενώ εσύ το παίζεις μουσουργός) έχει κατηγορηθεί για πολλές κλεψιές με την έννοια πως τραγούδια που έγραψαν άλλοι τα δισκογράφησε με το όνομά του. Αρκετοί απόγονοι ρεμπέτηδων και λαϊκών τρέχουν ακόμη στα δικαστήρια για πνευματικά δικαιώματα τραγουδιών. Είναι λίγο μύλος η δουλειά.
    Επιμενω πως η καλλιτεχνική αξία του Θεοδωράκη δεν μειώνεται με μια (ή και κάποιες άλλες υποθετικές) κλεψιά.
    Όσο για το ήθος του, έχει κατηγορηθεί απο πολλούς.

  15. Mike
    Ιαν. 29, 2011 @ 00:53:27

    @Elias,

    και οι Αβοριγίνες φαίνεται εκπνευστηκαν την μουσική και δεν την αντέγραψαν από τον Μίκη, όπως και αυτός την εμπνεύστηκε και δεν την αντέγραψε από τον Κουτσουρέλη, του οποίου ο δίσκος ο οποίος αποτελεί απτή απόδειξη της έμπνευσης του κυκλοφόρησε νωρίτερα από τον Ζορμπά. Μάλλον δεν ήταν δικό του το τραγούδι αλλά με τηλεπάθεια το έκλεψε από τον Μίκη, που το «εμπνεύστηκε» μερικά χρόνια αργότερα…..

  16. Argyro Koukoula
    Αυγ. 25, 2011 @ 22:29:29

    Με δημιουργούς μεγάλου διαμετρήματος όπως τον Μίκη η αυστηρότητα πρέπει να είναι στιγνή. Η μεγαλύτερη λοιπόν διεθνής επιτυχία του είναι κλεμμένη έμπνευση. Κι όλ΄αυτά ενώ ταυτόχρονα είναι και …χρόνιος αριστερός.! Πυλωρός τών κόπων και των δικαιωμάτων του λαού! Ρε δέ μας χέζει….Είναι πνευματικός κλέφτης. Τελεία και παυλα. Μειώνεται κατά πολύ και η μουσική του αξία και η ηθική ακόμα περισσότερο.

  17. σολωμάντζαρος
    Αυγ. 27, 2011 @ 11:11:57

    Πολυ αυστηρή σε βρίσκω και αυτό μάλλον λόγω αγανάκτησης για την γενικότερη στάση του Μίκη. Εγώ επμένω πως δεν μειώνεται η μουσική του αξία , γιατί έχει γραψει τόσο σπουδαία πράγματα που και τον Ζορμπά να μην έγραφε πάλι σπουδαίος θα ήταν. Όσο για την ηθική του και την πολιτική του στάση, εδώ πράγματι μπάζει πολύ το πράγμα.
    Πάντως εγώ αυτή την ανάρτηση δεν την έκανα τόσο για να πω πως ο Θεοδωράκης είναι κλέφτης όσο για να παρουσιάσω τον Κουτσουρέλη, που ήταν σπουδαίος λαγουτιέρης και τραγουδοποιός.

  18. Argyrro Koukoula
    Νοέ. 17, 2011 @ 18:18:47

    Το θέμα τῆς συγκεκριμμένης κλοπῆς εἶναι πασίγνωστο στην Κρητή δεκαετίες τώρα καί ἡ ἀποστροφή πρός τόν »μεγάλο» Μίκη δεδομένη, ἐξ αἰτίας αὐτῆς τῆς κλοπῆς ἀκριβῶς. Μήν άνησυχεῖς και δεν τοῦ μειώνει τήν ὑστεροφημία του ἡ ἀνάρτησίς σου.
    Δέν εἶναι ἡ πρώτη περίπτωση πνευματικοῦ κλέφτη που ἀποθεώνεται.Ἕνας δημιουργός ἁπλῶς τίμιος θά παραδεχόταν χωρίς περιστροφές ποιός /τί ἦταν ἡ ἀφορμή τῆς ἔμνευσής του. Τήν μοῦσα του τήν προδίδει μόνο ὁ ἠλίθιος κι ὁ πρόχειρος. Καί λίγα λέω….

  19. Trackback: Πως το Κρητικό συρτάκι του Κουτσουρέλη έγινε Ζορμπάς του Μίκη! « Η καλύβα ψηλά στο βουνό
  20. nomadicuniversality
    Ιαν. 18, 2012 @ 08:21:47

    Αυτό που εμφανίζεται στο βίντεο δεν είναι «παραδοσιακός χορός» των Αβορίγινων. Είναι κάποιοι σημερινοί Αβορίγινες που κάνανε μια χορογραφία πάνω σε μια δηλωμένη διασκευή του «Ζορμπά».
    Κατά τα άλλα, πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση.

  21. σολωμάντζαρος
    Ιαν. 18, 2012 @ 13:55:34

    #nomadicuniversality
    Σ΄ευχαριστώ. Ειπωθηκαν διάφορα ενδιαφέροντα στα σχόλια
    Η αλήθεια είναι πως ο Κουτσουρέλης θα παραμείνει γνωστός εντός Κρήτης. Όσο αντέξει κι αυτός γιατί οι νέοι σήμερα που ακούν «κρητική» μουσική μάλλον δεν τον ΄ξέρουν.

  22. KRHTH
    Μαρ. 06, 2012 @ 23:46:35

    Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν είναι και τόσο αθώος όσο φημολογείται. Το έργο του μπορεί να είναι μεγάλο αλλά όχι και τόσο παρθενογεννημένο. Όπως γνωρίζεται πολλά από τα έργα του στηρίχθηκαν στους ποιητές μας, όμως, εκμεταλλεύτηκε και πολλούς από τους συνεργάτες του υιοθετώντας μουσικές τους φράσεις. Η περαιτέρω ανάλυση δεν είναι του παρόντος. Όσο αναφορά τον Ζορμπά:
    Η μουσική του Ζορμπά δεν είναι τίποτα άλλο από τη σύμπλεξη 2 μελωδιών.
    Την εισαγωγή του τραγουδιού «στρώσε το στρώμα σου» [1963] (φημολογείται ότι ανήκει στο Ζαμπέτα από τον οποίο και πρωτοεκτελέστηκε) και τον «αρμενοχωριανό συρτό» του Κουτσουρέλη. Το έτος ηχογράφησης του «αρμενοχωριανού συρτού» είναι το 1950. Ο Ζορμπάς κυκλοφόρησε το 1964. Εδώ πρέπει να ειπωθεί ότι,
    το ίδιο αυτούσιο τραγούδι «αρμενοχωριανός συρτός» (χωρίς την εισαγωγή που προανέφερα) βρίσκεται στην ταινία του Αλέκου Αλεξανδράκη «συνοικία το όνειρο» έτος 1961 όπου τη μουσική υπογράφει ο Μίκης Θεοδωράκης.
    Για την ιστορία,λέγεται, πως τον καιρό των γυρισμάτων στη Κρήτη, οι συντελεστές της ταινίας έτρωγαν σε διάφορα ταβερνεία όπου και άκουγαν συνέχεια το «στρώσε το στρώμα σου». Ήταν επιτυχία της εποχής και διασκέδαζαν με αυτό σε βαθμό που ο σκηνοθέτης του Ζορμπά (Μιχάλης Κακογιάννης) ζήτησε από τον Θεοδωράκη το τραγούδι της ταινίας να ξεκινάει με αυτό τον τρόπο και να συνεχίζει σε πιο γρήγορο τέμπο ώστε να θυμίζει το κρητικό στοιχείο.
    Πώς μπορεί να άκουσε-έμαθε ο Θεοδωράκης τον «αρμενοχωριανό συρτό» ??
    Από το 1950 μέχρι και το 1958 ο Κουτσουρέλης και τα αδέρφια του έκαναν 2 εκμπομπές την εβδομάδα μέσω του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας Αθηνών όπου και εκπροσωπούσαν τη μουσική της Κρήτης.
    Όπως συμπεραίνετε, η υπόθεση ξεκινάει νωρίτερα (1961) και όχι επί του Ζορμπά. Άπλα τότε πήρε μεγάλη διάσταση.

    Για το τι κεφάλαιο αποτελεί ο Γεώργιος Κουτσουρέλης για την κρητική μουσική μπορείτε πολύ εύκολα στο google και στο youtube να βρείτε το βιογραφικό του και να ακούσετε πολλές από τις συνθέσεις του.

  23. σολωμάντζαρος
    Μαρ. 07, 2012 @ 12:44:35

    #ΚΡΗΤΗ
    Στη συνοικία το όνειρο, δεν το θυμάμαι. Θα το ξαναδώ.
    Τέτοιου τύπου «κλεψιές» είναι πολύ συνηθισμένες μεταξύ των συνθετών. Παίρνουν ένα μικρό μουσικό θέμα απο κάποιο τραγούδι και το επεκτείνουν κάνοντάς το κάτι διαφορετικο. Οπως έγραψα και πιο πάνω, δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση πως η συγκεκριμένη κλεψιά (ίσως και κανα δυο άλλες) μειώνει την μουσική αξία του Θεοδωράκη.

  24. KRHTH
    Μαρ. 07, 2012 @ 13:55:37

    Ο λόγος που σχολίασα ήταν η ανάδειξη της αλήθειας με ημερομηνίες και ντοκουμέντα και όχι απλά με παραφιλολογίες. Επίτρεψέ μου, είναι πολύ εύκολο να αναδειχθείς όταν οι συνεργάτες σου είναι η καλύτεροι της εποχής.

    Η ηχογράφηση του Κουτσουρέλη που έχει αναρτηθεί στην αρχή της σελίδας δεν είναι αντιπροσωπευτική διότι στο πρώτο μέρος παίζει τον «ξαμουδοχωριανό συρτό» του Μιχάλη Πολυχρονάκη και μετά μπαίνει στον «αρμενοχωριανό συρτό» που γίνεται λόγος.

    Φιλικά,

  25. σολωμάντζαρος
    Μαρ. 08, 2012 @ 12:27:47

    ΚΡΗΤΗ
    Σε καμία περίπτωση δεν παίζει τον Ξαμουδοχωριανό! Απο που κι ως που; Τελείως διαφορετικές μελωδίες
    Νάτος εδώ για σύγκριση.

    Στο Κρητικό συρτάκι που έχω είναι προς το τέλος του τραγουδιού η επίμαχη μελωδία. Στον Αρμενοχωριανό δεν είναι τόσο κραυγαλαίο.

  26. Κουκουλᾶ Αργυρῶ
    Απρ. 03, 2012 @ 09:20:04

    Ὅταν ἡ μεγαλύτερη ἐπιτυχία ἑνός δημιουργοῦ στηρίζεται σέ ἀνομολόγητες κλεψιές, κάτι πού μειώνει στό ἔπακρον τήν ἠθική του ἀξία,ἀναρωτιέμαι τί εἴδους δημιουργός μπορεῖ νά εἶναι ἕνα τόσο βουλιμικό γιά ὑστεροφημία ἄτομο!!

  27. σολωμάντζαρος
    Απρ. 03, 2012 @ 09:56:04

    #Κουκουλά Αργυρώ
    Αυτή την απορια την έχω κι εγώ!
    Είναι το αιώνιο ερώτημα κατά πόσο συμβαδίζει το έργο του καλλιτέχνη με το χαρακτήρα του. Η κουβέντα είναι ατέρμονη
    Ας μη ξεχνάμε και τον Καβάφη που έγραφε ο ίδιος κριτικές για τα ποιήματά του και τις έδινε να τις υπογράφουν άλλοι!!!
    Η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη απο …»παλιοχαρακτήρες» που δημιούργησαν αριστουργήματα.
    Όσο δε για την υστεροφημία, νομίζω πως είναι συνυφασμένη με την καλλιτεχνική δημιουργία.

  28. Κουκουλᾶ Αργυρῶ
    Απρ. 03, 2012 @ 10:38:39

    Ἡ Τέχνη πρέπει νά μᾶς δίνει ὅ,τι δέν προλαβαίνει ἡ Ζωή ὡς γραμμικός χρόνος.
    Ἡ ὑστεροφημία μπορεῖ νά ὁδηγεῖ στήν δημιουργικότητα,περνώντας ἀπό τήν φιλοδοξία χωρίς νά εἶναι πάντα μεπτόν, ὅμως ἡ βουλιμία εἶναι πάντα π ά θ η σ ι.!
    Ὁ κλέφτης δέν εἶναι ἁπλῶς ἕνας» παλιοχαρακτῆρας» ἀλλά ἕνας πού ἀκυρώνει κάποιον ἄλλον τήν στιγμή τῆς κλοπῆς. Καί ἡ μή μεταμέλεια εἶναι ἐκεῖνο πού δείχνει τήν ἀνύπαρκτη πνευματικότητα.Τί περισσότερο κάνουν οἱ Σκοπιανοί πού παριστάνουν τούς Μακεδόνες.?(Γιά νά φέρω ἕνα μεγενθυμένο τῆς κλοπῆς παράδειγμα).
    Ὁ Καβάφης ,ναί,ἦταν ὑστερόφημος ἀλλά ὄχι πνευματικός κλέφτης. Τό »Σοφοί δέ προσϊόντων» τό δείχνει περίτρανα:Κατωνομάζει τίς πηγές του και γίνεται κρίκος στήν ἁλυσίδα τών δημιουργῶν. (δυό φορές δημιουργός!!!)

  29. σολωμάντζαρος
    Απρ. 03, 2012 @ 10:57:29

    Μην ξεχνάς και τη ρήση:
    οι μέτριοι καλλιτέχνες, αντιγράφουν
    οι μεγάλοι καλλιτέχνες, κλέβουν!

  30. Κουκουλᾶ Αργυρῶ
    Απρ. 03, 2012 @ 23:42:22

    χμ…Μάλλον θυμᾱμαι τήν ρήσι πώς ὁ καλός ὁ κλέφτης δέν κλέβει στήν γειτονιά του…..(ἄλλο ἀνασύνθεσι , ἄλλο διασκευή κι ἄλλο κλοπή πού σέ πιάνουν μάλιστα και στά πράσσα, σάν βλάκα και σάν ἠλίθιο!!)

  31. ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΤΗΣ
    Οκτ. 10, 2016 @ 15:42:04

    Μετά λύπης μου διαβάζω τα σχόλια κάποιων που έσπευσαν να κατηγορήσουν τον Μίκη Θεοδωράκη για «κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας», επειδή βγήκε ένας …Κουτσουρέλης να πει τη παπαριά του (συγγνώμη κιόλα!).

    Και καλά ρε σεις, κάποιοι έτοιμοι ήσασταν να ξεσπαθώσετε εναντίον του Μίκη (με την πολιτικοκοινωνική του δράση, λογικό είναι κάποιοι να ενοχλούνται, αλλά τι να κάνουμε, εκτός του ξερνάω χολή διαδικτυακά, υπάρχει και το ξυδάκι), αλλά οι άλλοι; Ουδείς εκ των σχολιαστών κάθισε να σκεφτεί πως γίνεται να έχει κερδίσει ο άλλος δικαστική διαμάχη πνευματικών δικαιωμάτων και ακόμη τα δικαιώματα από την επιτυχία του «Ζορμπά» να καταλήγουν στον Μίκη; Και ακόμη το όνομά του να αναγράφεται κάθε φορά που παρουσιάζεται το έργο οπουδήποτε στον κόσμο;;;

    Επίσης, ουδείς αναρωτήθηκε πότε έγινε αυτή η δίκη και γιατί δεν πήρε περαιτέρω δημοσιότητα;;; Ουδείς μπήκε στον κόπο να ψάξει και να ανακαλύψει πως η δίκη έγινε ερήμην του Μίκη, επί Χούντας (1967-1974)! Βγαίνει ένας Κουτσουρέλης δηλαδή όταν ο Μίκης βασανιζόταν στη ταράτσα της Μπουμπουλίνας ή είχε φύγει στο Παρίσι μετά από δύο χρόνια φυλακίσεων και προσφεύγει στο δικαστήριο για …κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας! Τι νομίζατε θα έκρινε ένα δικαστήριο επί 7ετίας;;; Υπενθυμίζω βέβαια πως μιλάμε για τον ίδιο Μίκη, τον κομμουνιστή, που βγήκε πρώτος στον αντιδιδακτορικό αγώνα και η μουσική του απαγορεύτηκε από τους τρελούς συνταγματάρχες που φορτωθήκαμε για 7 χρόνια!

    Το δικαστήριο σαφώς και δικαίωσε τον Κουτσουρέλη! Με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, όλες αυτές οι παράνομες, παράλογες και φασιστικές αποφάσεις σαφώς και δεν ίσχυαν!!! Εδώ επί Χούντας είχαν πάρει το διαβατήριο του Μίκη και του απαγόρευσαν την είσοδο στην χώρα! Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνετε;;;

    Ο λόγος που ουδέποτε έγινε ντόρος λοιπόν, ήταν επειδή δεν χρειαζόταν να αποδείξει ο Μίκης πως δεν είναι ελέφαντας. Αυτό έπρεπε να το κάνει ο Κουτσουρέλης. Και πέρα από την 7ετία, ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ! (αφήνω τα υπονοούμενα κάθε …κακεντρεχή που θα συνέδεε τον Κουτσουρέλη με το χουντικό καθεστώς… Εγώ δεν το είπα!).

    Και για τους πιο ψαγμένους, ο Μίκης τον Ζορμπά τον παρουσίασε το 1950, στο Ωδείο Χανίων όπου διετέλεσε -στην πρώτη του δουλειά ως μουσικός!- δάσκαλος σε ηλικία 25 ετών! Λέγεται δε, πως εκεί βρίσκονταν και οι Κουτσουρέληδες, μεταξύ άλλων…

    Τέλος, ο Ζορμπάς σαφώς και είναι 100% του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος Μίκης όμως ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΕΚΡΥΨΕ πως τον εμπνεύστηκε από τον παραδοσιακό Χανιώτικο Συρτό! Κι αυτή είναι μία μεγάλη διαφορά με τον Κουτσουρέλη. Ο ένας παραδέχεται την έμπνευσή του από τις κρητικές ρίζες, ενώ ο άλλος (Κουτσουρέλης) δηλώνει πως τον …δημιούργησε στον ύπνο του. Αυτό με τον ύπνο πρέπει να το έχει γενικά ο Κουτσουρέλης, βάσει των όσων λέει…

    ΥΓ. Αγνοείται η τύχη της -κατά δήλωση του Κουτσουρέλη- ηχογράφησης της Κολούμπια το 1953 του Αρμενοχωριανού Συρτού! Αν την βρει κάποιος, ας μας ποστάρει το εξώφυλλο του δίσκου και το τραγούδι…

    Φιλικά,

    Χρ. Σωτ.

  32. ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
    Οκτ. 12, 2016 @ 10:18:24

    ΝΤΡΟΠΗ να αναπαράγονται τέτοιες αναλήθειες και ψέμματα!
    Λάβετε τις απαντήσεις σας όμως και σιωπήστε για πάντα.

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΨΕΥΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ
    ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΤΟΝ κ. ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗ Ή ΟΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΖΟΡΜΠΑ

    Πατήστε στο λινκ για όλη την Αλήθεια:
    http://theodorakism.blogspot.gr/2016/10/blog-post_40.html

  33. σολωμάντζαρος
    Οκτ. 12, 2016 @ 15:39:20

    Κύριε Σωτηρόπουλε, πρέπει να αποφασίσετε με ποιο ψευδώνυμο θα ταυτιστείτε , με του «ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΤΗ» ή με το «ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ» ;
    Όπως και να΄χει πάντως η φράση πως ο Κουτσουρέλης είπε την «παπαριά του» , δείχνει μη σοβαρότητα.

  34. ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΤΗΣ
    Οκτ. 12, 2016 @ 18:42:16

    Φοβερο επιχειρημα το «παπαριες» για να αντικρουσεις Σολομαντζαρε τα επιχειρηματα που αναφερονται κυριως στο δευτερο μου σχολιο που ειναι και με επισημες πηγες. Γνωστη τακτικη δειλης υπεκφυγης.

    Αποδεικνυετε τον ρολο σας με τετοια κιτρινα δημοσιευματα ομως και ξεσκεπαζεστε με απαντησεις σαν τις δικες μου.

    Οι αναγνωστες σας πλεον, με την πηγη απο το λινκ του μπλογκ http://www.theodorakism.gr, μπορουν να μαθουν την αληθεια.

    Καλοχωνευτη η αληθεια Σολομαντζαρε.

    Χρ.Σωτ.

  35. σολωμάντζαρος
    Οκτ. 12, 2016 @ 22:40:06

    Ρε φίλε, πως διάολο έπεσες πάνω σε μια ανάρτησή μου που έκανα πριν 6 χρόνια και μπήκες ν΄αφήνεις σχόλια για να ξεκαυλώσεις δεν μπορώ να καταλάβω. Δεν με ενδιαφέρει η αρρώστια σου και δεν σε αναλαμβάνω. Όσο για το ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΤΗΣ , καλύτερα να το αλλάξεις γιατί προσβάλλεις τον Μίκη και όλου εμάς που τον αγαπούμε.

  36. ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΤΗΣ-ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
    Οκτ. 13, 2016 @ 08:56:44

    Συγγνώμη, δεν γνώριζα πως μετά από 6 χρόνια, το ψέμμα και η σκευωρία παραγράφονται και ισχύουν ως Αλήθεια.

    Περίεργο τρόπο έχεις για να δείχνεις την αγάπη σου στον Μίκη.

    Στο απαράδεκτο κείμενό σου αναφέρεις το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΨΕΜΜΑ:
    «Ο Κουτσουρέλης διεκδίκησε δικαστικά τα πνευματικά δικαιώματα του τραγουδιού και τα κέρδισε. Ο Θεοδωράκης απο την άλλη έχει πει κατά καιρούς διάφορες εκδοχές μεταξύ των οποίων πως ο Κουτσουρέλης του έδωσε την άδεια (και γιατί αναφέρεται ως συνθέτης ο Μίκης; και γιατί έγιναν δικαστήρια;). Ψιλά γράμματα.»

    Στα παραπάνω, δεν αναφέρεις ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ! Κι αυτό, συγκριτικά με άλλα κείμενα που κυκλοφορούν σαν copy-paste, κάνει τον δικό σου ρόλο ύποπτο. Ατύχησες όμως, διότι εδώ δεν είναι ραδιόφωνο που παίρνει ο άνεμος τα λόγια. Εδώ είναι διαδίκτυο και οι απατεώνες ξεμπροστιάζονται. Ποιος ξέρει τι αρρωστημένο απωθημένο σε σπρώχνει να γράφεις τέτοια ψεύδη ή άλλη πρόθεση.

    Στο λινκ αυτό, λέγεται ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ για το ψέμμα του Κουτσουρέλη και όσων το διακινούν. ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΤΟΝ ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΣΟΥΣΗΣ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΗ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΒΕΡΩΦ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΖΟΡΜΠΑ ΚΑΙ ΕΦΑΓΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥ!

    http://theodorakism.blogspot.gr/2016/10/blog-post_40.html

    Αλλά, όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια…

    Σολομάντζαρε, ξεκίνα να σβήνεις κανένα σχόλιο, διότι έχεις εκτεθεί ανεπανόρθωτα. Τουλάχιστον, αν θέλεις να σπιλώνεις κόσμο και να σκορπάς ψέμματα, μπλόκαρε τα σχόλια να μην σε ξεμπροστιάζουν!

    Χρ. Σωτ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: