τέσσερις εποχές

ακρυλικό σε καμβά 90χ130

Advertisements

20 Σχόλια (+add yours?)

  1. SURΓΕΛΩ
    Δεκ. 01, 2009 @ 12:26:42

    Αλεξανδρε…υ π ε ρ ο χ ο Εργο..
    και αυτη ειναι η εμπνευσή μου ως καλλιτεχνης απο το αποτελεσμα

    »Ψυχρά και παγωμένα απολαμβάνω ό,τι θερίζω παιδικότητά μου
    την ανεμελία μου σκοτώνω στο ψέμα του αιώνιου
    Θα ποθώ συνέχεια ό,τι κι αν ποθώ
    σε κλειστή κορνίζα, αυτή που μου ορίζεται ως παράθυρο του »καλού ονείρου»
    Tον ΧΡΟΝΟ ορίζω μετρώντας τα βήματα που αρνούμαι να κάνω
    Κι εσεις με μαλλώνετε μάτια μου που κατεβάζω
    γιατί απο νωρίς εσας φοβήθηκα
    κι εμαθα ό,τι βλέπω να μην υπάρχει..

    Μα θα σου τραγουδήσω σιγουρα.. ΣΕ ΚΟΝΤΡΑ ΑΝΕΜΟ
    κ θα’ναι τότε που θα με κοιτάς, βαθειά στα μάτια
    γιατί τωρα ξέρω πια οτι ο Ερωτας δεν έχει χρόνο, τόπο και εποχές

    Δεν σε φοβάμαι κρύο γιατί δεν με κατοικεις»

    http://www.youtube.com/watch?v=Febr_t_qa9U&feature=related ΓΙΑ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΧΑ ΧΟ ΧΙ

  2. SURΓΕΛΩ
    Δεκ. 01, 2009 @ 14:31:02

    για να δικαιολογησω την επωνυμια μου διορθωνω ενα στιχακι με blanco..»κι εμαθα ό,τι δεν βλέπω να μην υπάρχει»
    μην την τραγουδησουμε την άρια λάθος χιχι

  3. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 01, 2009 @ 23:18:43

    #SURΓΕΛΩ
    Σε ξαναευχαριστώ για τους στίχους κι ας λες εσύ πως σου έδωσα δουλειά.
    Πραγματικά είναι υπέροχοι. Βέβαια με τη διόρθωση που έκανες άλλαξες όλο το νόημα.
    Δεν ξέρω αν προτιμώ το πρώτο ή το διορθωμένο (μάλλον το αδιόρθωτο)
    Ελπίζω πως έχεις παρατηρήσει πως η κορνίζα που κουβαλά ο …καλιτέχνης (ρολόγια κλπ) είναι καθρεφτης.
    Σε ευχαριστώ επίσης που το βιντεάκι το έβαλες με λινκ και δεν μου το έκατσες μέσα στα σχόλια.
    Έκατσα και το είδα όλο προσπαθόντας να καταλάβω γιατί το θεωρείς κατάλληλη μουσική υπόκρουση.
    Δεν το κατάλαβα, αλλά έχεις δίκιο.

    Υ.Γ. Το έχεις ξαναγράψει αλλά δεν σε έχω ρωτήσει. Τι καλλιτέχνης είσαι;
    Ακούγεται κουφή η ερώτηση, μα δεν βρήκα πιο ηχηρή.

  4. SURΓΕΛΩ
    Δεκ. 02, 2009 @ 11:48:29

    kalhmera Αλεξανδρε…το βιντεο ηταν περισσοτερο το τραγουδι »ο κοσμος του ΑΝΤΡΑ» ΑΚΟΥ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΛΠ ΚΛΠ ιδεαν δεν εχω αν κολλαγε..κιαν οχι ε δεν το ξεκολλας να τελειωνουμε χα

    ειμαι εικαστικο(ζωγραφικοβιντεο)-θεατρικοσουργελοκαλλιτεχνης..κ δεν τα εβαλα ολα…χαχαχα αλλα να σου πω την αμαρτια μου εναν τιτλο δεν τον θελω!!!αντε συνεχα να γλεπουμε την μοιρα μας την αμοιρη κ το ριζωμενο ριζικο μας

  5. Δύτης των νιπτήρων
    Δεκ. 02, 2009 @ 12:03:02

    Μ’ αρέσει πολύ, πραγματικά.

  6. SURΓΕΛΩ
    Δεκ. 02, 2009 @ 14:42:04

    ΦΥΣΙΚΑ Κ ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ Κ Μ΄Αρεσε που υποφαινεται ενα ποδι, με διαφορετικο, των ανθρωπων του πινακα, τσοκαρο,που ειναι φυσικα…του καλλιτεχνη!Αυτο που με ξενισε οπτικα κ δεν μπαινω στην διαδικασια να το συλλογιστω ως συμβολισμο (κι επειδη μονο για μενα μπορω να μιλησω λεω..αναθεμα αν γνωριζα εξαρχης τους συμβολισμους των εργων μου…ποσο μαλιστα των αλλων)ειναι οτι το πατωμα που πατα ο »νεος κι ωραιος»που,οντας επιπεδο, αναγαγει στον πολυεστιακοτητα του »κυβισμου» (πεταξα κ το μορφωμενο μου χα)
    τεχνικως με εντυπωσιαζει το παιχνιδι των μεσα κ εξω επιπεδων σου, οι επαναληψεις των κλειστων σχηματων (βλ παραθυρα, καγκελα κλπ) καθως κ το παιχνιδι των διαφορετικων υφων (πχ των τοιχων)θα μπορουσα να μιλαω ωρες κ αναμεσα στις σοφιες μου να ελεγα κ αυθαιρετες βλακειες δικου μου βελινεκους, ομως νομιζω οτι πανω απο οποιαδηποτε λογικοφανη αναλυση ενος εργου προεχουν οι υπολοιπες αισθησεις που λειτουργουν πιοτερο συνειρμικα κ αυτοματα απο οποιαδηποτε »μορφωμενη»ή »παραμορφωμενη» συνειδηση.
    ειναι πραγματικα εξαιρετικο αυτο το εργο σου!

    δεν εχεις παραπονο το κουλτουριαρικο μου το’φαγες καταμουτρα σημερα.χαχα
    υγ. αν δεν θες να ξαναγραψω ετσι πες το τωρα..προλαβαιιινειιιιςςς

  7. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 02, 2009 @ 23:53:05

    #Δύτης των νιπτήρων
    Να΄σαι καλά.
    Αν είχες σταματήσει μετ΄αμάξι εκείνη τη μέρα, θα το είχες δει και…live.
    Τώρα όμως…μόνο απο δω.

    #SURΓΕΛΩ
    Φαντάζομαι πως ο νέος καιο ωραίος που λες είναι του καλοκαιριού.
    Αν απομονώσεις το χρώμα και δεις μόνο το σχέδιο είναι κάτι σκαλοπάτια και πατά στο πλατύσκαλο. Φαίνεται απο πάνω και έχει αντίστροφη προοπτική (όπως η βυζαντινή ζωγραφική), ενώ ο άντρας και το κοριτσάκι φαίνονται στο ύψος του ματιού.Δεν ξέρω γιατί αλλά μ΄αρέσουν κάτι τέτοια οπτικά «σφάλματα»
    Αυτό είχε ξενίσει και τον ΚτΚουκ το καλοκαίρι που του είχα στείλει να δει το σχέδιο.Δεν ξέρω πως του φαίνεται τώρα.
    Ένα άλλο οπτικό «σφάλμα» είναι το σύνορο των τοίχων του χειμώνα με την άνοιξη.Άμα το κοιτάξεις αργά απο πάνω προς τα κάτω, θα καταλάβεις τι εννοώ.
    Ο πίνακας έχει συμβολισμούς που δεν είναι και ιδιαίτερα πολλοί ή «κρυφοί». Αυτό που έχει όμως (και που κι εγώ δεν ξέρω γιατί) είναι αναφορές. Αναφορές σε άλλους πίνακες, σε μια φωτογραφία του Μπρεσόν, και μια ταινία του Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ!!!!!!
    Όχι δεν έχω παράπονο απο το κουλτουριάρικό σου και ΝΑΙ θέλω να ξαναγράψεις έτσι.
    Όσο για το καλιτεχνικό σου αν και δεν με πολυδιαφώτισες, θυμήθηκα τω καιρώ εκείνω των φοιτητικών χρόνων που σε έναν φίλο μου έλεγα πως πρέπει να βρω καμιά δουλειά και μου λέει:
    «Βάλε μια αγγελία που να λέει:Τελειόφοιτος φυσικός, κιθαρίστας, ποιητής, φωτογράφος, ζωγράφος , πεζογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός,
    παραδίδει μαθήματα χορού!»

  8. SURΓΕΛΩ
    Δεκ. 03, 2009 @ 11:20:13

    …Ακριβως οπως τα λες ειναι…πολυ πετυχημενη η παρατηρηση του φιλου σου κ τι ωραια που ακουγονται τα ιδια πραγματα με αλλα λογια..
    τι να σε διαφωτισω καλε αλλο? οκ. κυκλοφορω ως καλλιτεχνης με σταμπα κ βουλα κ περγαμηνες..απλα δεν κυκλοφορω σε ολη την Ελλαδα..για να μην τιγκαρουν οι δρομοι απο την πολυ κινηση δηλαδη!ενταξυ στον μικροκοσμο που ζω εχω το ονοματακι μου σε μικρη κ αδιακριτη ταμπελα χαχαχα

  9. Theorema
    Δεκ. 03, 2009 @ 17:20:54

    Εξαιρετικό. Το πιο παράξενο είναι πως όλοι δείχνουν ευτυχισμένοι!

  10. Δύτης των νιπτήρων
    Δεκ. 03, 2009 @ 17:24:04

    >Αναφορές σε άλλους πίνακες, σε μια φωτογραφία του Μπρεσόν, και μια ταινία του Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ!!!!!!

    Έχω φάει το κεφάλι μου να βρω σε ποια ταινία είναι η αναφορά, αλλά δεν τα κατάφερα. Είναι αυτή με το ζωγράφο-δολοφόνο μήπως;

  11. ctriant
    Δεκ. 03, 2009 @ 17:48:12

    Τον είχα δεί στα σκίτσα…έγινε πολύ όμορφος…Μπράβο!
    Ποιό πολύ μου αρέσει το στοιχείο του κατακερματισμού(…έτσι τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι εγώ…)

    Καλό και δημιουργικό χειμώνα να ’χεις

  12. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 03, 2009 @ 22:17:47

    #SURΓΕΛΩ
    Κατάλαβα.
    Φαντάσου τι έχει να γίνει άμα συναντηθούμε!
    Χρόνιο μποτιλιάρισμα.

  13. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 03, 2009 @ 22:25:01

    #Δύτης των νιπτήρων
    Είναι η σκηνή του χειμώνα και πρέπει να είναι απο την Καζαμπλάνκα.

    #Theorema
    Εδώ ταιριάζει το «έτσι ειναι εαν έτσι νομίζετε»
    Στα δυο άκρα του πίνακα δεν υπάρχει και τόση ευτυχία.

    #ctriant
    Φαντάζομαι πως με τον «κτακερματισμό» αναφέρεσαι κυρίως στους τοίχους.
    Τοτε που το είχες δει ήταν στα σπάργανα ακόμα. Κύλησε πολύ νερό στ΄αυλάκι.

  14. ktkouk
    Δεκ. 04, 2009 @ 13:25:59

    Aς δούμε τις φιγούρες :
    Πρώτα τις γυναικείες, οι κυρίες προηγούνται λέει :
    Η γυναίκα στο «ενσταντανέ» του Χειμώνα βρίσκεται στο Φθινόπωρο της ζωής της
    Η γυναίκα στο «ενσταντανέ» της Άνοιξης βρίσκεται στο Καλοκαίρι της ζωής της
    Η γυναίκα, το κοριτσάκι στο «ενσταντανέ» του Καλοκαιριού, στην Άνοιξη της ζωής της
    Η Γυναίκα στο «ενσταντανέ» του Φθινοπώρου βρίσκεται στον Χειμώνα της ζωής της.
    Με βάση δηλαδή τις γυναικείες φιγούρες ο πίνακας διαβάζεται αραβικά, δηλαδή από δεξιά προς τα αριστερά, αν δεχτούμε ότι με βάση τον τίτλο του έργου η φυσιολογική σειρά των εποχών είναι από αριστερά προς τα δεξιά.

    Οι αντρικές φιγούρες:
    Οι αντρικές φιγούρες ακολουθούν την συνηθισμένη ροή. Μόνο που ο πίνακας αν πρέπει να βάλουμε μια σειρά χρονολογική (που δεν χρειάζεται δηλαδή – αλλά λέω αν) διαβάζεται από το δεύτερο τέταρτό του προς τα δεξιά και στο τελείωμά του θα κόλλαγε το πρώτο τέταρτο, ο Χειμώνας. Σκέφτομαι ότι θα μπορούσε κανένας με απανωτά copy/paste να επαναλαμβάνει τον πίνακα επ’ αόριστο. Σκέφτομαι ότι αυτός ο διαρκής κύκλος της ζωής περιγράφεται με εύστοχη μαεστρία από τον Αλέξανδρο, και δεδομένου ότι ο κύκλος δεν έχει αρχή και τέλος ούτε προκαθορισμένη φορά θα μπορούσε να διαβαστεί απ’ όποιο σημείο και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση θα επιθυμούσε ο θεατής/«αναγνώστης». Ακόμα θα μπορούσε εν είδη εγκατάστασης να τυπωθούν μερικά αντίτυπα, να επικολληθούν σε έναν κάθετο κύλινδρο που να περιστρέφεται ελεύθερα και προς τις δύο κατευθύνσεις. Το γίγνεσθαι της ανθρώπινης ιστορίας (του πραγματικού ανθρώπου), η ουσία και το νόημα της ύπαρξης (πέρα από νοούμενα και παρλαπίπες περί Ιδεών, θεών, διαβόλων και τριβόλων) αποτυπωμένο με έναν τρόπο – τον τρόπο του Αλέξανδρου- σε ένα κομμάτι καμβά 90×130 εκ. Με τις γεωμετρικές του ιδιαιτερότητες αφού τελικά όχι μόνο ο χρόνος (η κατεύθυνσή του αλλά και το μέγεθός του) αλλά κι ο χώρος είναι σχετικά, ιδιαίτερα δηλαδή και μοναδικά για τον κάθε μοναδικό, έτσι κι αλλιώς, άνθρωπο.

    Πιο ευφάνταστη γεωμετρική «ανορθογραφία» μου φάνηκαν οι σκιές από τα κάγκελα των δύο παραθύρων των ημιυπόγειων στα δύο κάτω άκρα του πίνακα. Των δύο μισοσκότεινων παραθύρων.
    Επίσης μου άρεσε η κατάσταση των τοίχων στις διαφορετικές εποχές, έναυσμα για άλλη μια σειρά σκέψεων.

    Αυτά , προς το παρόν.
    Μπράβο ρε σύντεχνε.

  15. Δον Κιχώτης
    Δεκ. 04, 2009 @ 21:51:31

    Κωστα μου ομολογω οτι η εμβαθυνση ειναι αρκετα σοβαρη και δειχνει οτι σε απορροφησε και σε προβληματισε το δημιουργημα του φιλου μας
    Ο Αλεξανδρος ειναι μια αγνη γνησια καλλιτεχνικη φυση Η φαντασια του ειναι αλλο πραγμα και ξερω ποσο σεμνος ειναι και ποσο το εκτιμω αυτο σ εναν καλλιτεχνη

  16. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 05, 2009 @ 00:30:22

    #KtKouk
    Ας ξεκινήσω κι εγω απο τις γυναίκες.
    Δίκιο εχεις σ΄αυτό που λες αν και δεν έγινε ακριβώς εσκεμένα.
    Όταν αντιμετωπίζεις ένα θέμα σαν τις τέσσερις εποχές έχεις να αντιμετωπίσεις κάποια «κλισέ»
    Τα χρωματικά κλισέ είναι πιστεύω τα εντονότερα. Μέχρι και ψυχολογικά τεστ υπάρχουν που σε βάζουν να φανταστείς χρώματα για κάθε εποχή και ανάλογα τι φαντάζεσαι είσαι απο χάλια έως πάρα πολύ χάλια.
    Εγκλωβίστηκα κι εγώ στα χρωματικά κλισέ και αυτός ήταν και απο τους βασικότερους λόγους που καθυστέρησε ο πίνακας
    Στο τέλος κατάλαβα πως δεν γίνεται να τα ακολουθήσω εδώ γιατί δεν έχουμε 4 διαφορετικούς πίνακες αλλά έναν και δεν θα κόλλαγαν τα χρώματα ως σύνολο.
    Ένα άλλο κλισέ – ή ψυχολογικος σύνδεσμος, θα μπορούσαμε να πούμε – είναι αυτή η συσχέτιση των εποχών με τις ηλικίες του ανθρώπου.Δεν ξέρω γιατί έχει γίνει μια τέτοια σύνδεση. Γιατί δηλαδή ο χειμώνας είναι τα γηρατιά; Και σε τελική ανάλυση μια τέτοια αναλογία θα ταίριαζε σε μια κοινωνία που η θρησκεία της πρεσβεύει τη μετενσάρκωση. Πεθαίνουμε, ξαναγεννιώμαστε, ξανακάνουμε τον κύκλο και ξανά η άνοιξη – γέννηση κλπ. Ούτε η αρχοιελληνική θρησκεία όμως έλεγε κάτι τέτοιο, ούτε η εβραική , ουτε η χριστιανική. Γιατί ο χειμώνας είναι το τέλος; αφού ακολουθεί η άνοιξη!!!
    Τέλος πάντων σ΄αυτο το «κλισέ» δεν εγκλωβίστηκα, αλλά το έχω χρησιμοποιήσει. Στο φθινόπωρο. Ο τύπος με τον καθρέφτη που αντανακλάται ο χρόνος έχει το άγχος του θανάτου. Των επικείμενων γηρατιών, του χειμώνα θα λέγαμε. Τα οποία γηρατιά όμως τον κοιτούν απο το παράθυρο και γελούν μ΄αυτή του την αγωνία.
    Μόνο στο φθινόπωρο γίνεται επίκληση αυτής της αντιστοιχίας ηλικία-εποχή. Στις άλλες εποχές προσπάθησα να δημιουργήσω αναλογα των εποχών συναισθήματα.Δεν ξέρω κατά πόσο τα κατάφερα αλλά – ναι – έμμεσα πάντως, έβαλα νέους στην άνοιξη.
    Δεν μπορούμε να ξεφύγουμε και τελείως απο κάποια κλισέ (δεν μ΄αρέσει καθόλου αυτή η λέξη αλλά δεν βρίσκω καταλληλότερη τώρα), γιατί τότε τα έργα μας δεν θα ήταν αναγνωρήσιμα, ανγνώσιμα, δεν θα είχαν που να πατήσουν.
    Τελικά η απάντηση αφορούσε όχι μόνο τις γυναίκες αλλά και τους άντρες.
    Οι σκιές απο τα κάγκελα των παραθύρων είναι κατάλοιπα πειραματισμών επί του πίνακα και άμα τις προεκτείνεις συναντιώνται στην καρδιά της άνοιξης.
    Είναι και ένα μύνημα ελπίδας , πως απο τα υπόγεια βγαίνει φως.

    Υ.Γ. Να πω εδώ πως ο σύντεχνος Κώστας μου έκανε κι ένα σκίτσο που μου έστειλε με μέηλ, το οποίο είναι πάρα πολύ ωραίο και τον ευχαριστώ.
    Θα αναρτηθεί σύντομα.

  17. καραμπουζουκλήδες
    Δεκ. 05, 2009 @ 01:18:37

    Ο πίνακας είναι εξαιρετικός! Και οι τέσσερις

    ΥΓ
    Χρόνια πολλά στη Σαββίνα, στο Σάββα και στο Διογένη ασφαλώς

  18. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 05, 2009 @ 10:04:41

    #καραμπουζουκληδες
    ασφαλώς

  19. Trackback: στο εργαστήριο του ζωγράφου – εκαίνεια « σολωμάντζαρος ………….. δια χειρός
  20. Trackback: 4 εποχές (βίντεο) « σολωμάντζαρος ………….. δια χειρός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: