πίνακας σε συνέχειες, μέρος δ’ – φθινόπωρο


φθινόπωρο

«το μονοπάτι τση ζωής σ’  ένα γκρεμνό τελειώνει

κι απού’  χει στη ψυχή φτερά , τ’ ανοίγει και γλιτώνει»

 

 

αν θέλετε να κατεβάσετε το «φθινόπωρο»  mix, μπορείτε εδώ

Σχόλιο

 Έχει γίνει πολλές φορές  λόγος κι από δω  κι από αλλού – κυρίως από το μπλογκ του ΚτΚουκ  «staseis» –  για τη χρησιμότητα ή την «καταστροφικότητα»  των αναλύσεων ενός πίνακα.  Μεγάλη κουβέντα απ’  αυτές  που δεν βγάζεις άκρη.

Ετούτον  εδώ τον  πίνακα που βρίθει συμβολισμών και αναφορών και που  μπορούν να γραφτούν πολλές σελίδες αναλύσεων – δεν υπερβάλλω –  δεν θέλω να τον αναλύσω – επί του παρόντος –  δημοσία , αλλά  δεν μπορώ και να τον αφήσω τελείως ασχολίαστο. 

Τα μιξαρισμένα τραγούδια στην κάθε εποχή είναι ένα σχόλιο πάνω στα νοήματα αλλά και στα – προσωπικά – συναισθήματα που μου γεννά  το έργο. Δεν είναι φυσικά τυχαία η επιλογή των τραγουδιών (ούτε  και η μοναδική που θα μπορούσε να γίνει), ούτε και καλύπτει όλη τη γκάμα των νοημάτων που έχω στο μυαλό μου. Είναι και λίγο «προβοκατόρικο», γιατί καθοδηγεί τη σκέψη και τα συναισθήματα του θεατή.

Θα γράψω  μια ανάλυση του έργου κάποια στιγμή την οποία θα ανακοινώσω πρώτα  σε αυτόν που μου παράγγειλε τον πίνακα (θέλω τις 4 εποχές , μου είπε)  και που τον ευχαριστώ  που μου έδωσε την ευκαιρία να φτιάξω ετούτο το έργο, και ίσως  να την αναρτήσω κι από το μπλογκ

Τα τραγούδια όμως που συνοδεύουν τις αναρτήσεις μία – μία των εποχών έχουν να πουν αυτά που δεν έγραψα ακόμα. Η επιλογή τους έγινε – φυσικά- αφού ολοκληρώθηκε ο πίνακας και με βάση αυτά που στροβιλίστηκαν στο μυαλό μου τέσσερις μήνες τώρα. Δεν ήταν καθόλου εύκολη η επιλογή των τραγουδιών.  Για την ακρίβεια ήταν βάσανο μεγάλο.

Αν  πάντως κάποιος θέλει μια ανάλυση του  πίνακα καλό θα είναι  να ξανακούσει πιο προσεκτικά τα τραγούδια.  Ειδικά  όταν αναρτήσω  και ολόκληρο τον πίνακα.

Να πω μόνο – για να ευλογήσω και τα γένια μου – πως:

Δεν ξέρω αν ο πίνακας πέτυχε στην εκτέλεση. Ίσως να μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Οι παραλλαγές σε ένα θέμα συνηθίζονται.

Όμως : (και συγχωρέστε με αλλά δεν πιστεύω  πως είναι έπαρση)

Η σύλληψη της σύνθεσης είναι μοναδική.

Δεν γνωρίζω εγώ – κι αν κάποιος από σας το γνωρίζει ΠΑΡΑΚΑΛΩ  να μου το πει – να έχει κανείς άλλος συλλάβει τις τέσσερις εποχές σαν τέσσερις διαφορετικές παραστάσεις στον ίδιο πίνακα. Κι όταν λέω «παραστάσεις»   εννοώ αυτό που βλέπετε σε τούτες τις 4 αναρτήσεις, που η κάθε μία στέκει από μόνη της σαν παράσταση με συγκεκριμένο θέμα αλλά και όλες μαζί αλληλοσυμπληρώνονται (αυτό θα φανεί και με την ανάρτηση ολόκληρου του πίνακα). Είμαι περήφανος – βασικά –  για τη σύλληψη του σχεδίου. Η εκτέλεσή του θα μπορούσε να ήταν κι αλλιώς. Αλλά είμαι περήφανος και  για την εκτέλεσή του. Ίσως στο μέλλον να το….

 Ξαναεκτελέσω το σχέδιο.

Ποιός ξέρει;…

Υ.Γ. Θα ακολουθήσει η ανάρτηση ολόκληρου του πίνακα  (δίχως μουσική)

Advertisements

8 Σχόλια (+add yours?)

  1. SURΓΕΛΩ
    Νοέ. 29, 2009 @ 09:42:04

    Aλεξανδρε δεν χρειαζεται να αναλυεις το εργο σου…γιατι τα εργα εχουν α;λλο στομα πιο γεματο κ εσωτερικο απο τις λεξεις…Τα λογια ειναι φτωχια..κι αυτο ειναι η μεγαλυτερη κουβεντα που ξερω
    Πρεπει κανεις να μην τρεξει, ουτε να δει ουτε να μιλησει, γιαυτο που κι εσυ ακομα δεν εχεις καταλαβει τι εχει.(Κ μιλω ως καλλιτεχνης…)Αν δε χρειαζεται να μπουμε κ στην συνθεση των τραγουδιων κ στα λογια τους ωχωχωχ…Αλεξανδρε μου, μας βλεπω με τον χρονοπινακα παραμασχαλα κι ακομα να ψαχνουμε γιατι γερναμε!!!
    Εγω παντως πριν απο την βαθεια μελετη που θα κανω στα/στο εργο σου (κ ειναι υποσχεση στον εαυτο μου αυτο)θα γραψω τεσσερις φρασεις που θα μου ελθουν ως Αυτοματη γραφη για το καθε εργο σου ξεχωριστα κ ΜΙΑ για το ολον.

  2. SURΓΕΛΩ
    Νοέ. 29, 2009 @ 09:45:45

    ΦΘΙΝΩΠΟΡΟ …»Τον Χρονο Οριζω Μετρωντας Τα Βήματα Που Αρνουμαι Να Κανω»

  3. ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ
    Νοέ. 30, 2009 @ 08:47:13

    Να ακολουθησει αναρτηση του πινακα με μουσικη Ολοκληρα τα κομματια που αποτελουν το πολυ πετυχημενο ηχητικο φοντο της καθε παραστασης.
    Εισαι ο Vivaldi του χρωστηρα και καλα κανεις που εισαι περηφανος

  4. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Νοέ. 30, 2009 @ 10:11:04

    #SURΓΕΛΩ
    Σου απαντώ εδώ συνολικά και για τα τέσσερα «αυτόματα» στιχάκια σου. Είναι υπέροχα. Μου έκανε κι εντύπση που στο καλοκαίρι χρησιμοποιείς τη λέξη «ψυχρα». Χαίρομαι που ένα έργο μου εμπνέει κάποιον να γράψει κάτι.
    Να΄σαι καλά.

    #Δον Κιχώτης
    Λέω η ανάρτηση του …όλου, να μην έχει μουσική συνοδεία.Να αφήσω και το καθαρό εικαστικό να μιλήσει.Εξάλλου είπαμε, η μουσική επένδυση είναι και λίγο «προβοκατόρικη». Καθοδηγεί συναισθήματα κατά κάποιο τρόπο.
    (Βιβάλντι του χρωστήρα ε;!!!)

  5. SURΓΕΛΩ
    Νοέ. 30, 2009 @ 16:05:57

    τιποτα καλεεε δουλεια μου δωσες, ψυχικο εκανες χαχα…

  6. Theorema
    Νοέ. 30, 2009 @ 16:18:43

    Εξαιρετικές ζωγραφιές!!!!!

  7. παρασκευή απόγευμα
    Νοέ. 30, 2009 @ 16:43:33

    Μου αρέσει πολύ το συγκαταβατικό χαμόγελο της γιαγιάς στο παραθύρι, που (σε;) βλέπει να προσπαθείς να πάρεις το χρόνο στα χέρια σου, να τον πας πίσω ή μπρος, και γελά, γιατί αυτή πια ξέρει πως ο χρόνος δεν είναι στο χέρι μας…

  8. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Νοέ. 30, 2009 @ 22:11:52

    #SURΓΕΛΩ
    Άτιμη ανεργία

    #Theorema
    Σ΄ευχαριστώ, να’ σαι καλά.

    #παρασκευή απόγευμα.
    Το σχόλιό σου είναι απο τα πλέον εύστοχα.
    Αν είχες παρατηρήσει και πως το κάδρο είναι καθρέφτης, θα έλεγε κανείς πως μπήκες στο μυαλό μου!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: