κωλόπαιδα…

kolopaida

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Νίκος Ξυλούρης

Γιάννης Μαρκόπουλος

Οδυσσέας Ελύτης

24 Σχόλια (+add yours?)

  1. ktkouk
    Δεκ. 09, 2008 @ 20:34:41

    Οι καλοί νοικοκυραίοι
    πήραν δάνεια κι έχουν χρέη
    «Εκεί έξω εσείς που σπάτε»
    «σκάστε!»
    …ο μπαμπάς κοιμάται…

  2. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 12:30:05

    Κοιμάται και όταν ξυπνήσει θα δει έντρομος τα παιδιά που…διαπαιδαγώγησε.

  3. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 12:44:58

    έντρομος-συμπληρώνω-και ανίκανος να αντιδράσει…

  4. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 12:50:35

    H ανικανότητά του είναι απο πριν δεδομένη μιας και είναι ανίκανος πρώτα πρώτα να διαπαιδαγωγίσει.

  5. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 13:09:59

    μα ναι,αυτό λέω
    μόνο που τότε ίσως χρειαστεί
    να το συνειδητοποιήσει κιόλας.

  6. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 13:20:43

    Aν η συνειδητοποίηση είναι κάτι σαν…τον κεραυνοβόλο έρωτα, μια στιγμή φώτισης, μπορεί και να το συνειδητοποιήσει.
    Φοβάμαι ‘όμως πως δεν θα καταλάβει τίποτα
    Και όντως ανίκανος να αντιδράσει θα καταφύγει σε φτηνές κατηγορίες, βολικούς αφορισμούς, θα παίξει και καμιά σφαλιάρα και θα τραβάει τα μαλιά του για το χάλι της σημερινής νεολαίας.
    Και μιλάμε για τα παιδιά του.

  7. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 13:25:37

    δεν είμαι σίγουρη ότι καταλαβαίνω τι θες να πεις
    σαν αιχμή μου μοιάζει αυτό που λες
    αλλά και πάλι αδυνατώ να εννοήσω πού την κατευθύνεις

    αν θες μιλάμε ανοιχτά,ίσια και ξεκάθαρα

  8. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 16:08:50

    Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν καταλαβαίνεις!!!
    Θέλω να πω πως η συνειδητοποίηση δεν είναι κάτι που συμβαίνει ακαριαία, μια στιγμή φώτισης. Δουλεύεται μεθοδικά, καλλιεργείται. Απο τους γονείς το σχολείο, την κοινωνία, τα διαβάσματα, την τέχνη, κλπ, κλπ. Και σιγά σιγά, φτάνεις να έχεις καταλαβει καποια πράγματα.
    Αν δεν έχει συμβεί κατι τέτοιο, όποτε συμβαίνουν φαινόμενα σαν τα τωρινά, το μόνο που είσαι ικανός να κάνεις είναι να καταδικάζεις τη βία γενικώς και αορίστως, να πηγαίνεις βίντεο στον Τριανταφυλλοπουλο που δείχνει πως πλιατσικολόγησαν το μαγαζί σου, να λες πως οι πλιατσικολόγοι είναι αλλοδαποί, να μιλάς για κωλόπαιδα που τα καίνε και τέτοια.
    Καθόλου δεν σκέφτεσαι την ευθύνη σου και τη συμμετοχή σου σε ότι γίνεται. Ποιός αναθρέφει αυτούς που τα καίνε; Γιατί τα καίνε;
    Μόνο κατηγορίες και αφορισμοι εναντίων των παιδιών σου.
    Κι επειδή και οι κυβερνήσεις είναι καθρέφτες των ψηφοφόρων τους, όπως αυτές δεν αναλαμβάνουν ποτέ καμία ευθύνη και ο ένας τα ρίχνει στον άλλο, το ίδιο και οι πολίτες. Δεν έχουν καμία ευθύνη για ότι γίνεται. Φταίνε τα παιδιά τους,φταίνε οι αναρχικοί , …φταίνε οι άλλοι. Πάντα κάποιος άλλος φταίει.
    BEBAIA , μην ξεχνάμε σ΄όλα αυτά που λέμε και τους εντελώς συνειδητοποιημημένους που ξέρουν καλά τι κάνουν και γιατί το κάνουν αλλά έχουν επιλέξει την πλευρά της φθοράς, του σκοταδιού, της οπισθοδρόμισης, της συντήρησης, του πόνου, της εκμετάλευσης,….
    Ας μην πω άλλα γιατί θα παρεκτραπώ και θα παρεξηγηθώ.
    Άσε που μου στριφογυρίζει συνεχώς εκείνο το …παλιό, παλιό συνθηματάκι που έλεγε
    «Ένα, δυο, τρία, πολλά Βιετνάμ»

  9. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:06:11

    η συνείδηση ασφαλώς και δεν είναι αυτό το κεραυνοβόλο
    προσωπικά καταδικάζω τη βία ειδικώς και συγκεκριμένα

    φταίμε ο καθένας χωριστά αλλά όλοι
    άρα φταίμε και συλλογικά για ό,τι γίνεται και θα γίνεται

    διάβασα κάπου ότι μίλησες για αγανακτισμένες σαχλαμάρες
    και πιθανώς να συμβαίνει κι αυτό
    βλέπεις είμαστε άνθρωποι

    αλλά και σε σένα αγανάκτηση διαπιστώνω
    χωρίς προτάσεις

    δεν έχεις κάτι να πεις επ’αυτού?

  10. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:17:34

    «Αγανακτισμένες σαχλαμάρες;»
    Δεν καταλαβαίνω. Δε θυμάμαι να έχω αφήσει κάπου σχόλιο που να λέω για αγανακτισμένες σαχλαμάρες. Όχι πως δεν υπάρχουν βέβαια.
    Ναι διαπιστώνεις αγανάκτηση και σε μένα και σαφώς υπάρχει, τι εννοείς όμως χωρίς προεκτάσεις;

  11. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:20:09

    νομίζω το είπες στο μπλογκ της Ρούλας Καραμήτρου
    προτάσεις είπα όχι προεκτάσεις

  12. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:35:59

    Πράγματι εκεί το είπα με αφορμή το κείμενο του Χατζιδάκι και πράγματι κατι έχουν τα μάτια μου. Ναι προτάσεις.
    Το λοιπόν.
    Αγανακτισμένες σαχλαμάρες σαφώς και υπάρχουν , τις ακούμε και τις διαβάζουμε όχι μόνο τούτες τις μέρες αλλά συνέχεια και ειδικά με αφορμές επισόδεια σε πορείες.
    Βέβαια σαχλαμάρες μπορεί να πει ο καθένας και όλοι λίγο πολύ έχουμε πει ή θα ξαναπούμε. Το θέμα είναι πως η σαχλαμάρα προβάλλεται , υπερπροβάλλεται, ξανά και ξανά μέχρι να πειστούμε πως δεν είναι σαχλαμάρα αλλά πως έτσι είναι τα πράγματα.
    Στα διάφορα μπλογκ αυτές τις μέρες έχουν γραφτεί απίστευτα πράγματα.
    Ακόμα κι αν γράφτηκαν κατά λάθος ή πάνω σε θυμό ή δεν ξέρω τι άλλο, είναι να σου προκαλούν κι αυτά αγανακτηση.
    Δεν έχει κανείς το αλάθητο και φυσικά μπορεί να λεέι ότι θέλει, όμως όπως και να έχει εμένα τουλάχιστον με προβληματίζει έντονα η στάση κα΄ποιων ανθρώπων, οι απόψεις που εκφράζουν, ο τρόπος με τον οποίο τις εκφράζουν και η απολυτότητα πολλών.
    Όσο για τις…προτάσεις.
    Ισχύει η απορία μου.
    Τι προτάσεις; Να πω δηλαδή πως πρέπει να γινει εκείνο ή το άλλο, να καταργηθει αυτό κλπ. Τι προτάσεις να κάνω;
    Την άποψή μου την λέω άμεσα και έμμεσα δηλώνονται κάποιες φορές και προτάσεις.
    Φυσικά δεν έχω και για όλα προτάσεις. Υπάρχουν πολλά θέματα για τα οποία δηλώνω άγνοια του πως πρέπει να αντιμετωπιστούν.
    Ίσως ένα απο αυτα να είναι και η αντιμετώπιση της τωρινής κατάστασης.
    Τι να προτείνω;
    Δεν ξέρω.

  13. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:45:20

    μα σου μιλώ για πολύ συγκεκριμένα πράγματα
    εγώ ας πούμε βγαίνω στο δρόμο και διαδηλώνω
    όλη μέρα
    από το πρωί ως το βράδυ
    φωνάζω,κλείνει η φωνή μου,τα μάτια μου ξεραίνονται
    αλλά νιώθω ότι δεν πέρασε άστοχα και αστόχαστα άλλη μια μέρα
    νιώθω ότι κάτι έκανα
    κι ακόμα αισθάνομαι πως η νέα Ιστορία εκεί κάτω γράφεται
    στο δρόμο…

    δεν σου είπα να προτείνεις νομοσχέδιο
    αλλά το να λες ότι ακούγονται αγανακτισμένες σαχλαμάρες
    χωρίς να λες ποιες ακριβώς είναι
    παίρνει πολλούς η μπάλα

    και έχω ξεκαθαρίσει
    τι πιστεύω για τις γενικεύσεις

    ας μην το πω ξανά κι ακούγεται σαν καραμελίτσα

    τέλος πάντων,
    όταν έχεις μια πολιτική θέση
    καλό είναι να τη λες
    γιατί μόνο τότε μπορεί ν’αξιοποιηθεί και
    ως πολιτική πράξη

  14. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 20:55:31

    επίσης όλοι είμαστε αγανακτισμένοι
    αλίμονο αν δεν ήμασταν ούτε αυτό

    για το σαχλαμάρες όμως έχω πολλές ενστάσεις
    εφόσον αναφέρεσαι γενικά

    αν μίλαγες περισσότερο συγκεκριμένα
    θα μπορούσα ν’απαντήσω
    τώρα όχι

    το να αποφεύγει κανείς να πάρει θέση
    αυτό είναι τραγικό
    και το ίδιο χυδαίο με το να παίρνει
    θέση και να είναι υπέρ του κράτους
    να πιστεύει τα παραμύθια περί κουκουλοφόρων που του σερβίρει

    υπέρ των δολοφόνων
    κτλ

    δεν ξέρω
    μάλλον είμαι πολύ ρομαντική
    και μου αρέσουν τα ξεκάθαρα πράγματα
    μου τη δίνουν οι αντιφασκίες
    τα γενικά κι αόριστα και οι υπεκφυγές

  15. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 21:17:52

    Eκτος απο ρομαντική είσαι σίγουρα οργισμένη και εξοργισμένη.
    Το λοιπόν.
    Δεν είναι δυνατόν να αναφέρω όλες τις σαχλαμάρες που έχω διαβάσει στα μπλογκς΄, στις εφημερίδες και έχω ακούσει στην τηλεόραση.
    (τί γύρευε 9 η ώρα στην πλατεία, αλβανοί κάνουν πλιάτσικο, είχε αποβληθεί απο τη σχολή Μωραίτη, κάνουμε τα πάντα για να προστατεύσουμε τον πολίτη (αυτό το άκουσα απο τον Προκοπόπουλο τη Δευτέρα το βράδυ) κλπ, κλπ,κλπ)
    Νομίζω πως το καταλαβαίνεις αυτό.
    Όπως δεν νομίζω να διαφωνείς πως λέγονται σαχλαμάρες.
    Λες:
    «το να αποφεύγει κανείς να πάρει θέση
    αυτό είναι τραγικό…»

    (Πιστεύεις πως τα δύο σκίτσα μου και το τραγούδι που έχω βάλει δεν δηλώνει θέση;)

    «και το ίδιο χυδαίο με το να παίρνει
    θέση και να είναι υπέρ του κράτους
    να πιστεύει τα παραμύθια περί κουκουλοφόρων που του σερβίρει»

    Αυτό το αφήνω ασχολίαστο και θέλω να πιστεύω πως το έγραψες πάνω στην δικαιολογημένη οργή σου.

  16. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 21:27:00

    όχι το έγραψα γιατί το πιστεύω
    αλλά σίγουρα όχι για σένα

    θέση παίρνεις ανοιχτά και δηλωμένα

    δεν είναι εκεί το θέμα μου
    για να ακριβολογήσω
    πουθενά δεν είναι το θέμα μου μαζί σου
    δεν έχω κανένα πρόβλημα με σένα

    αλλά στους φίλους ξεσπάμε…
    δυστυχώς ή ευτυχώς

    σήμερα μου την έδωσε περισσότερο και ο Κούγιας
    αυτό το κτήνος

  17. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 10, 2008 @ 21:36:57

    Αφού σου τη δίνει κι εσένα ο Κούγιας (εμένα να δεις) μάθε πως σ΄αυτή τη διεύθυνση http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=246042
    κάτω απο τη φωτογραφία του Κούγια – πριν καμιά ωρα – έγραφε η λεζάντα
    «ο ειδικός φρουρός που κατηγορείται για τη δολοφονία του 16χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου»
    Πήραν όμως χαμπάρι το …σωστό λάθος και τώρα έχουν αλλάξει τη λεζάντα.

  18. φαίδρα φις
    Δεκ. 10, 2008 @ 21:46:22

    κρίμα…
    δεν φαντάζεσαι πόσο θα ήθελα να τον στραγγαλίσω
    το κάνω και τώρα

  19. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 11, 2008 @ 02:02:58

    Μη τον στραγγαλίσεις, θα είναι πολύ εγωιστικό διότι ξέρεις πόσες χιλιάδες κόσμου θέλει να το κάνει; Ποια είσ΄εσύ δηλαδή να πάρεις μόνη την ευχαρίστηση;
    Εδώ πρέπει να γίνει κάτι ανάλογο του…Όριαν Εξπρές.
    Τέλος πάντων
    Επειδή όμως όλα εδώ πληρώνονται και όπως λες κι εσύ , ευτυχώς ή δυστυχώς στους φίλους ξεσπάμε θα σου γυρίσω πίσω την έντονη κριτική που μου έκανες.
    Δεν θέλω να μου απαντήσεις, απλά θα θέσω την ερώτηση για να δεις πόσο δύσκολο είναι πολλές φορές να προτείνεις – δε λέω να έχεις θέσεις, λέω να προτείνεις.
    Όταν λοιπόν σβήσουν οι φωτιές, σοβαντιστούν οι τοίχοι, αλλάξουν οι τζαμαρίες, μπει καινούριο εμπόρευμα και πληρωθούν οι ζημιές απο τις ασφαλιστικές , αλλά τα δάκρυα της της οικογένειας και των φίλων δεν θα έχουν σταματίσει να τρέχουν, θα γίνει και μια δίκη για τούτους τους δύο φονιάδες και θα είναι ο Κούγιας υπεράσπιση.
    Τότε λοιπόν θα είναι μια καλή ευκαιρία για τα κανάλια να κάνουν τζίρο και θα παίξει πολύς Κούγιας στα παράθυρα. Θα γίνει χαμός. Ξεφτίλα, κατάθλιψη, παρακμή….πάλι δεν θα υπάρχουν λέξεις να περιγράψουν την κατάντια. Οι καμένοι μαγαζάτορες και οι συν αυτώ, θα κάνουν τα μηχανάκια που μετρούν την τηλεθέαση να σκάσουν απο τη χαρά τους.
    Τι προτείνεις να κάνουμε για να μη δούμε αυτό το χάλι;
    Τι προτείνεις να κάνουμε για να μη δούμε τους επόμενους μήνες να ξεφτυλίζεται η μνήμη του Αλέξανδρου;
    Τι προτείνεις να κάνουμε για να μην έχουμε στο μέλλον άλλα τέτοια θύματα;
    Για σκέψου το λοιπόν, κι όχι μόνο εσύ γιατί τα σχόλιά μας είναι σε κοινή θέα.
    Τι μπορεί να προτείνει κανείς για να μην πραγματοποιηθούν τα παραπάνω ;

  20. φαίδρα φις
    Δεκ. 11, 2008 @ 08:27:49

    για άλλη μια φορά,θα επικαλεστώ ένα κείμενο του Εδουάρδο Γκαλεάνο
    κι ελπίζω να καταλάβεις τι εννοώ,καταβάθος ξέρω ότι θα καταλάβεις.
    «Η γραφειοκρατική εξουσία,φροντίζει να μη συναντώνται ποτέ οι πράξεις,οι λέξεις και οι σκέψεις:οι πράξεις παραμένουν στον εργασιακό χώρο,οι λέξεις στις συσκέψεις και οι σκέψεις στο μαξιλάρι.
    Σκέφτομαι ότι ένα μεγάλο μέρος της δύναμης του Τσε Γκεβάρα,αυτής της μυστηριώδους ενέργειας η οποία επέζησε υπερβαίνοντας το θάνατο και τα λάθη του,πηγάζει από ένα απλούστατο γεγονός:ήταν ένας ασυνήθιστος άνθρωπος,ο οποίος έλεγε αυτό που σκεφτόταν και έκανε αυτό που έλεγε»

    καλημέρα,αν μπορείς

  21. ktkouk
    Δεκ. 11, 2008 @ 09:44:33

    Αγαπημένοι μου, Φαίδρα και Αλέξανδρε,
    Κάθε μέρα πεθαίνει (δολοφονείται) κι ένας νέος άνθρωπος από τα ναρκωτικά. Οι ηθικοί αυτουργοί είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς της δολοφονίας του Αλέξανδρου. Οι φυσικοί αυτουργοί των δύο περιπτώσεων δεν είναι δα και εχθροί… Οι υπερασπιστές τους πάνω κάτω οι ίδιοι. Οι δικαστές τους που συνήθως τους αθωώνουν οι ίδιοι. Αυτοί που ανέχονται και στηρίζουν (με την ανοχή τους) όλους τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς αυτών των εγκλημάτων είμαστε οι ίδιοι. Τι σημασία έχει αν δεν είστε εσείς αγαπημένη μου, ή εσύ Αλέξανδρε ή εγώ;
    Το κραυγαλέο της εν ψυχρώ δολοφονίας ενός παιδιού μας έχει εξοργίσει όλους. Αν θέλαμε όμως να είμαστε συνεπείς με την συνείδησή μας θα έπρεπε η οργή (η δημιουργική οργή, όχι καλλιτεχνικά αλλά κυρίως κοινωνικά) να είναι μόνιμος σύντροφός μας εδώ και πολλά χρόνια κι όχι όψιμος (και πολύ φοβάμαι, για τους περισσότερους, περιστασιακός).
    Θέλετε να πάμε και λίγο πιο μακριά; Την όποια ευμάρειά μας (το ότι διαθέτουμε ένα κομπιούτερ και κυρίως χρόνο για να γράφουμε δεν είναι και λίγο…) τη χρωστάμε σε κάτι παιδάκια –σύγχρονους δούλους- που δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί στον τρίτο κόσμο. Τι σημασία έχει που δεν είναι Ελληνάκια; Κι όμως δεν εξοργιζόμαστε με τους εαυτούς μας – παθητικούς και αποχαυνωμένους καταναλωτές/εκμεταλλευτές. Κάθε 20 δευτερόλεπτα πεθαίνει ένα παιδί από την πείνα ενώ εμείς καθαρίζουμε το ψυγείο μας από τα ληγμένα για να το ξαναγεμίσουμε με φρέσκα που θα λήξουν και θα τα πετάξουμε μια άλλη φορά. Είμαστε ή δεν είμαστε στυγνοί δολοφόνοι; Κι όμως μπορούμε να γελάμε, να τραγουδάμε, να κάνουμε τέχνη (τρομάρα μας) κτλ.
    Λένε ότι το 99% του DNA μας είναι ίδιο με αυτό των βιολογικών προγόνων μας (των πιθήκων). Είμαστε, νομίζω, παρά την φαινόμενη εξέλιξή μας, κατά 99% κτήνη και κατά 1% μόλις άνθρωποι, έτσι όπως έχουμε στο μυαλό μας τον Άνθρωπο. Κάποιοι δεν είναι ούτε καν τόσο. Είμαστε, ακόμα, πιο κοντά στην ψυχολογία της ζούγκλας παρά σ’ αυτήν της Ανθρώπινης κοινωνίας.
    Θέλετε προτάσεις αγαπημένη μου; Ας αλλάξουμε πρώτα τους εαυτούς μας. Ας κάνουμε αυτό το 1% πανίσχυρο. Ας γίνουμε θύλακες αντίστασης ο καθένας μας ξεχωριστά, σε όσους επιμένουν να δρουν ωθούμενοι από το 99%. Ας συσπειρώσουμε γύρω μας κι άλλους «ομοϊδεάτες» κι ας οργανώσουμε πολιτείες (μικρές και πνευματικές στην αρχή, μεγαλύτερες και υλικές αργότερα) έτσι όπως τις ονειρευόμαστε στα καλύτερα όνειρά μας. Δεν ξέρω αν μπορούμε να καταφέρουμε κάτι σημαντικό (είμαι μάλλον απαισιόδοξος, ως προς αυτό) αλλά πιθανώς να μπορούμε να κοιταζόμαστε στα μάτια με τη γλύκα των συν-ανθρώπων και στον καθρέφτη χωρίς τύψεις (κάτι είναι κι αυτό – για αρχή)

    Την αγάπη μου και στους δύο (την ξέρετε δα, αμφότεροι)
    Καλημέρα (ό,τι μπορεί να σημαίνει η λέξη…)

  22. φαίδρα φις
    Δεκ. 11, 2008 @ 10:00:05

    αγαπημένε μου Κώστα,
    συμφωνώ σε όλα,
    μπορώ και να σας το αποδείξω,αν κάνετε τον κόπο και διαβάσετε όσα έγραψα χθες στο δικό μου μπλογκ
    είπα ότι κατεβαίνω στο δρόμο κάθε μέρα,για τώρα,γι’αυτήν την περίπτωση
    όσο για τα άλλα που έχω κάνει,θαρρώ πως δεν είναι καθόλου κατάλληλη η στιγμή να τα αριθμήσω

    αυτό που θέλω να ξέρετε είναι ότι δεν είμαι ούτε όψιμη επαναστάτρια ούτε όψιμα αφυπνισμένη
    είμαι εξεγερμένη και θυμωμένη από τα δεκαεφτά μου
    αλλά ούτε γι’αυτό είναι ώρα να μιλήσω

    ούτε για τον εθελοντισμό

    λέω και είναι καταγεγραμμένο ακριβώς ό,τι λέτε κι εσείς
    η αρχή πρέπει να γίνει από εμάς
    και από το μέσα μας
    για να μπορούμε να λέμε πως σε κάτι ελπίζουμε και για το αύριο των παιδιών μας και το μέλλον τους

    δεν μιλάω στον αέρα
    αισθάνομαι ότι δεν είμαι καλλιτέχνης του καναπέ και του κώλου-ζητώ συγνώμη για την έκφραση αλλά δεν θ’αναλωθώ και στους τύπους τώρα-

    αυτά

    σας στέλνω την αγάπη μου και τη σκέψη μου

  23. ktkouk
    Δεκ. 11, 2008 @ 10:39:21

    Αγαπημένη μου,
    όταν έγραψα «Αγαπημένοι μου Φαίδρα και Αλέξανδρε» ήξερα πρώτον καλά σε ποιους απευθύνομαι και δεύτερον τι γράφω. Δεν χρειάζομαι αποδείξεις. Όχι από εσάς τους δύο, σίγουρα. Η thalassa και η «Παναγία των άλλων» (θα το θυμάστε, ασφαλώς, το έργο του Αλέξανδρου) ήρθαν αυτόματα στο μυαλό μου (μεταξύ κάποιων άλλων)όταν έγραφα για θύλακες (πνευματικής) αντίστασης.
    Κάποιες σχέσεις είναι κατ’ όνομα και φαινομενικά μόνο εικονικές (virtual). Είναι πιο ουσιαστικές από πολλές κατ’ όνομα πραγματικές. Και τέτοια, ουσιαστική και βαθιά σχέση νιώθω ότι έχω και με τους δυο σας.

    Ένα φιλί συντροφικό, με την καλύτερη δυνατή έννοια του όρου, γι αυτό το γκρίζο πρωινό.

    ΥΓ. Είναι δυνατόν να σας πέρασε από το μυαλό ότι μια ‘βουτιά’ στη thalassa δεν είναι η πρώτη μου φροντίς κάθε πρωί και η τελευταία κάθε βράδυ;… Δεν είναι.

  24. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Δεκ. 11, 2008 @ 12:04:38

    Αγαπητοί καλημέρα.
    Το τι κάνει κάνει ο καθένας απο εμάς και τι δεν κάνει είναι θέμα εσωτερικού διαλόγου οι όροι του οποίου μπαίνουν ανάλογα με το βαθμό συνειδητοποίησης του καθενός και την προσωπικότητά του.
    Δεν είναι θέμα να λέμε τι έχει κάνει και τι όχι εγώ εσύ , οι άλλοι.
    Συνομιλούμε όλον αυτό τον καιρό – έστω και ηλεκτρονικά – επειδή έχουμε βρει κάποια κοινά σημεία. Έχει αντιληφθεί ο ένας λίγο πολύ, τη στάση του άλλου.
    Δεν αφήνουμε σχόλια σε μπλογκ που διαφωνούμε πλήρως με το περιεχόμενό τους.
    Θέλω να πω πως ο κάθε ένας που γράφει σ΄ένα μπλογκ ή αφήνει σχόλια, το στίγμα του το έχει δώσει καιρό τώρα. Και ήταν αναμενόμενη και η αντίδραση του καθενός στα γεγονότα.
    Εγώ έχω ένα μπλογκ να παρουσιάζω τους στίχους μου και τους πίνακές μου.
    Ενίοτε κάνω και κάποιου άλλου είδους αναρτήσεις όπως οι τωρινές.
    Δεν έχω ένα πολιτικό μπλογκ, αλλά η πολιτική μου άποψη διαφαίνεται απο τα έργα μου και τα κείμενά μου. Ποτέ δεν μου έρεσε ο ρόλος του καθοδηγητή και του ανθρώπου που θα πει στους άλλους τι θα κάνουν.Προτιμώ – αν μπορώ και όσο μπορώ – να δείχνω μονοπάτια. Οποιος θέλει να τα τραβήξει έχει καλώς. Όποιος δεν θέλει, πάλι έχει καλώς.
    Την όποια κριτική μου ή εκτίμησή μου για μια πολιτική κατάσταση δεν τη θεωρώ πως αποτελεί πρόταση ή τρόπο δράσης.
    Κι έχει δίκιο ο Κώστας πως όλο το χρόνο συμβαίνουν τραγικά πράγματα και μεις μ΄ένα λάπτοπ που κατασκεύασαν σκλάβοι,ανταλλάσουμε απόψεις και κάνουμε κριτική απο τη σιγουριά του δωματίου μας.
    Δεν είμαστε όμως όλοι Τσε Γκεβάρα – για την ακρίβεια δεν είναι κανείς πια – να πάρουμε το όπλο και να γυρνάμε απο χώρα σε χώρα αφυπνίζοντας συνειδήσεις και πολεμόντας για ιδέες.
    Όσο γι΄αυτό που λέει ο Γκαλεάνο, έχω να πω πως δεν είναι μόνο η γραφειοκρατική εξουσία που φροντίζει γι΄αυτη την ασύμπτωτη. Είναι και όλο το πλέγμα της ζωής μας που (ξαφνικά;) έχει γίνει πολύπλοκο.
    Φιλιά και στους δύο

Σχολιάστε

