ο απών

oneirochaos.jpg   Ο ΑΠΩΝ

Είμ’ εγώ ο Αιώνιος Απών
αυτός που εκμηδενίζει τους χρόνους
αυτός που κατάματα κοιτά
ίσια προς την ανατολή
– τα αιώνια βουνά της
με τους γαλάζιους πάγους –
ίσια σ’ αυτό το βλέμμα ενός παιδιού
που ξύπνησε χαράματα
κάτω απ’ τη γέφυρα την καπνισμένη
και βάζοντας τα χέρια του
στις τσέπες του λερού
φαρδιού παντελονιού του,
σιγοσφυρίζοντας παίρνει σκυφτό τους δρόμους
κλωτσώντας    με το μεγάλο δάχτυλο
το καπάκι μιας μπίρας.

21 Σχόλια (+add yours?)

  1. Μανώλης
    Μαρ. 17, 2008 @ 21:27:36

    κουμπαρε, εγω που σε ξερω, διαβασα το ποιημα αυτο φτιαχνοντας το ολο εικονα…
    Μου αρεσε πολυ. φιλι.

  2. φαίδρα φις
    Μαρ. 18, 2008 @ 09:34:49

    «προσπαθούσε όλη νύχτα
    να βάλει το φεγγάρι μέσα
    όμως εκείνο δε χωρούσε…»

    φιλιά και καλημέρα

    μελαγχολικό
    ετοιμάσου και για καινούριο «θέμα»…
    στη ζωγραφική σου

  3. ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
    Μαρ. 18, 2008 @ 10:51:32

    Μπορω να το αφιερωσω καπου ε?
    Εξαιρετικό
    Καλη σου μερα Αλέξανδρε

  4. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 18, 2008 @ 16:16:40

    # Μανώλης
    Θα μπορούσε να ήταν μισού λεπτού ταινιάκι

    # φαίδρα φις
    Η αλήθεια είναι πως σπάνια αντλώ θέματα για ζωγραφική απο στιχους.Το συγκεκριμένο πάντως πιο πολύ μου πάει για ταινιάκι.

    # Μαρία Νικολάου
    Ασφαλώς κι ευχαριστώ.

  5. φαίδρα φις
    Μαρ. 18, 2008 @ 23:44:57

    πρέπει να έχεις καταργήσει τις μπίρες…
    έτσι δεν είναι?

  6. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 19, 2008 @ 00:13:25

    # φαίδρα φις
    Η ερώτησή σου, για όσους με ξέρουν, θα μπορούσε να εκληφθεί και ως προσβολή.
    Πρέπει να ξέρεις πως εγω είμαι αυτός που έχει εμπνευστεί και ζωγραφίσει » ΤΟ ΜΠΥΡΟΔΡΕΠΑΝΟ», πολλά χρόνια πριν.
    Δεν καταργώ τις μπύρες.
    Περιμένω πως και πως να γίνει κάτι σαν …το φυσικό αέριο ας πούμε, με σύνδεση κατευθείαν στο σπίτι, γιατί έχω ξεβαρεθεί τα πηγαιν΄έλα με τα καφάσια στο σούπερ μάρκετ.

  7. φαίδρα φις
    Μαρ. 19, 2008 @ 00:23:42

    Με παρεξήγησες…
    εννοούσα το φιλοσοφικό στοχασμό σου-άρα και το δικό μου συνειρμό-σχετικά με τις παρενέργειες στο «λόγο»,στην έκφραση,και τις διαφορές ανάμεσα σε μπίρα και καφέ…
    άντε…

  8. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 19, 2008 @ 00:29:22

    Έγινε παρεξήγηση κι εξήγηση …δόθηκε.
    Κατά τ΄άλλα, ε, δεν έχω και πάντα λογοδιάρροια με τις μπίρες (αν και απόψε πίνω ρακές!!!!)

  9. φαίδρα φις
    Μαρ. 19, 2008 @ 00:54:09

    στην υγειά σου λοιπόν!
    πιες και για μένα καμιά
    ο Πετεφρής μου έλεγε να προτιμώ πάντα
    τη ρακή από το ούζο
    γιατί λέει το ούζο πολτοποιεί την τροφή και
    αλλοιώνει τη γεύση
    για φαντάσου…

  10. Maria R.
    Μαρ. 19, 2008 @ 06:36:37

    «ένα μεσημέρι
    θα φορέσω το μακρύ φόρεμα
    που ντύνει μια παλιά κρεμάστρα,
    Αόρατη θα διαβώ το κανάλι
    των αφαιρέσεων σου

    Τον παλιό φόνο θα ράψω
    στον δαντελένιο ποδόγυρο,
    Ετσι κανείς δεν θα τον βλέπει

    Μα εσύ θα καταλάβεις
    Πως απ’ το πέτρινο γιοφύρι σου
    Πέρασα,
    Θα οσφριστείς την ματωμένη
    μου δαντέλα »

    αφιερωμένο στις απουσίες
    που κρύβονται στα καπνισμένα
    γεφύρια των στεναγμών
    και στους ξεθυμασμένους ζύθους…

    μια καλημέρα…

  11. stixakias
    Μαρ. 19, 2008 @ 12:32:06

    Ωραίο.

    Όντως προδιαθέτει περισσότερο για κινούμενη εικόνα παρά για στατικό πίνακα.
    Εκτός και αν καταφέρετε να εννοήσετε την κίνηση μέσα στον πίνακά σας.
    Για ξανασκεφτείτε το κύριε Ανδρουλάκη

    υγ
    Όσο περιγράφεις ωραίες εικόνες, τόσο θα δέχεσαι προτροπές για οπτικοποίηση. Μην δυσανασχετήσεις λοιπόν. Δες το σαν έπαινο

  12. ε
    Μαρ. 19, 2008 @ 13:32:14

    περιμενουμε λοιπον

  13. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 19, 2008 @ 16:25:00

    # φαίδρα φις
    Τα περι πολτοποίησης…χμ.Δεν ξέρω
    Η ρακή πάντως είναι το πιο αγνό απόσταγμα.
    Το ούζο, ακόμα και το καλύτερο, είναι σκέτη χημεία, αναμείξεις, συνταγές κλπ.
    Διαλέγετε και παίρνετε.

    # Μaria R.
    To ότι σχολιάζεις με στίχους τό έχω καταλάβει.
    Το ότι οι στίχοι αυτοί είναι εμπνευσμένοι απο το εκάστοτε ποστ – ή και τα σχόλια – σήμερα το κατάλαβα.
    Πολύ ωραίο.
    Πολύ ωραίο και το «Πεζοδρομίου εξομολόγηση» στο μπλογκ σου.

    # stixakias
    Το να έχει εικόνες ένα ποίημα, είναι στα προτερήματά του.
    Το να είναι ζωγράφος αυτός που το έγραψε είναι καθαρά θέμα τύχης.
    Την επόμενη φορά όμως, που θα βάλω κάποιον πίνακα , θα σε προσκαλέσω να τον «στιχοποιήσεις»
    Σ’ ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια.

    # ε
    Τι περιμένουμε; την υλοποίηση της πρότασης του στιχάκια;
    Του έχω κάνει ήδη μια φορά το χατήρι και μάλιστα πρόσφατα.Δες πιο κάτω το «καπέλο με φυτίλι»

  14. ε
    Μαρ. 20, 2008 @ 12:38:26

    επρεπε να γραψω,
    να ξαναπεριμενουμε λοιπον.

    αφου ειχα αφησει σχολιο, γιατι μου αρεσε.

    🙂

  15. Rodia
    Μαρ. 20, 2008 @ 13:39:53

    Τι μου θυμισες! Ενα πειραματακι σε ομοιοκαταληξια, που εκανα στις 05-05-94/11:06

    ΤΟ ΟΝ

    Είμαι ένα όν
    δίχως παρελθόν,
    πλάσμα των καιρών,
    άγριων και σκληρών.
    Μ’ απουσία σκοπών,
    λόγων και ηθών,
    δίνω το παρόν.
    Είμαι ένα όν,
    ένα όν,
    απόν!

  16. Rodia
    Μαρ. 20, 2008 @ 13:42:23

    Αυτο με το καπακι της μπιρας, δινει ρεστα λεμε!:-))

  17. φαίδρα φις
    Μαρ. 20, 2008 @ 14:12:11

    @rodia,
    κι εσείς αγαπητή ροδιά,δίνετε ρέστα με το «πειραματάκι» σας…
    θα μου επιτρέψετε να σας εκφράσω το θαυμασμό μου
    και να σας πω ότι χαίρομαι που συναντιόμαστε κι εδώ.

  18. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 20, 2008 @ 16:39:09

    # ε
    Βλέπω δεν σας κάλυψε η απάντηση που έδωσα στον στιχάκια. Ποτέ δεν ξέρει κανείς, λοιπόν, αλλά ούτως ή άλλως πίνακές μου θα βάζω συχνά.
    Μπορεί να μην αντλούν την έμπνευσή τους απο κάποιο συγκεκριμένο ποίημα , αλλά όλα στο μυαλό μας περιπλέκονται και η αρχή της έμπνευσης κααλήγει σ΄ένα μπερδεμένο κουβάρι.

    # Ροδιά
    Καλώς τη ροδιά που ανθίζει αυτή την εποχή , αν κι έχει τσίτες(αγκάθια).
    Το σχόλιο της φαίδρας φις στο…πείραμά σου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
    Η ομοιοκαταληξία είναι μεγάλο βάσανο γιατί πρέπει να δεσεις τον ήχο με το νόημα. Το πειραματάκι σας επιβεβαιώνει τη θεωρία που λέει «αξίζει να προσπαθήσεις»
    Υ.Γ. Περίπου την ίδια εποχή γράφτηκε κι ο δικος μου απων.

  19. Rodia
    Μαρ. 20, 2008 @ 19:55:26

    Οι ψυχιατροι λενε παντως οτι πισω απο την ομοικαταληξια κρυβονται τα αληθινα συναισθηματα, αποδυναμωνονται. Ο ελευθερος στιχος αποκαλυπτει τα μυχια της ψυχης.
    ..οχι, στα καλα μου ειμαι, απλως συναναστρεφομαι το συναφι τους.. 😉

  20. Rodia
    Μαρ. 20, 2008 @ 19:56:31

    ~~ Φαιδρα, χαιρομαι επισης 🙂 εχει πολλες τρυπες το διχτακι!

  21. αλέξανδρος ανδρουλάκης
    Μαρ. 20, 2008 @ 22:33:00

    Oι ψυχίατροι είναι εφεύρεση των φιλοσόφων της εξουσίας για να καταπολεμήσουν τους καλλιτέχνες.
    Ο δικός μου φίλος ψυχίατρος συμφωνει μ’ αυτό, αλλά δεν μπορει να κάνει κι αλλοιώς.
    Είτε είναι έτσι έιτε όχι – σχετικά με το τι κρύβεται πίσω απο την ομοιοκαταληξία – το να συνταιριάζεις ήχους με εσωτερικές ανησυχίες, έχει μια ομορφιά.
    Έχω όμως την εντύπωση πως οι ψυχίατροι τα λένε αυτά γιατί κάτι πρέπει να πουν και κάπως πρέπει να ψαρέψουν πελάτες.
    Ο ανώνυμος δημιουργός που έγραφε ομοικατάληκτο 15σύλλαβο τι ήθελε να κρύψει;

    «Γίνου στον κάμπο λεμονιά
    κι εγώ στα όρη χιόνι
    να λιώνω να ποτίζονται
    οι δροσεροί σου οι κλώνοι»

    Κρύβεται τίποτα πίσω απ΄αυτό; Δεν είναι ολοφάνερα τα συναισθήματα αυτού που έγραψε τέτοιους στίχους;
    Γι ‘ αυτό λέω πως οι ψυχίατροι πολεμούν την τέχνη. Την βλέπουν λάθος και είναι εσκεμένο λάθος. Ξέρουν καλά πως δεν αντιμετωπίζεται έτσι η τέχνη.
    Εξάλλου η τέχνη πάντα κρύβει και βάζει τον αποδέκτη της να ανακαλύπτει πράγματα.
    Ξέρω πως θίγω τεράστιο ζήτημα με λόγους και αντιλόγους αλλά …
    έχω κατασταλάξει σε 2-3 πράγματα στη ζωή μου.
    Το ένα είναι πως θα πεθάνω – όχι ακόμα – με μια μπίρα στο χέρι.
    Το ΄δεύτερο είναι πως στο άλλο χέρι θα κρατώ ένα αναμένο τσιγάρο.
    Και το τρίτο είναι ο ρόλος της ψυχιατρικής και των ψυχιάτρων.
    Υ.Γ. Δεν πιστεύω να έχεις σταματήσει τα ομοιοκατάληκτα πειράματά σου και να ναι αφορμή τέτοιες ψυχο-κουβέντες! ( αν και έχω την εντύπωση πως με τα πεζά σου κάνεις άλλου είδους πειράματα.Δεν είμαι σίγουρος όμως ακόμα. Χρειάζονται μερικές επισκέψεις στο μπλογκ σου για να το διαπιστώσω)
    Γεια χαρά.
    Ουφφφ.τα΄πα.

Σχολιάστε

